Masz takie objawy? To brak kwasów omega 3 w organizmie! Na co ma wpływ ich niedobór?

mf
O zdrowie trzeba dbać w każdym wieku. Im wcześniej człowiek zrozumie co powinien przyjmować, by cieszyć się długim zdrowiem, tym lepiej.  W ostatnim czasie coraz większą wagę przywiązuje się do kwasów tłuszczowych omega-3. Związki te wykazują szereg właściwości prozdrowotnych. Co się dzieje z organizmem, gdy brakuje w nim kwasów omega-3? Jakie są objawy ich niedoboru?

Czytaj dalej. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
O zdrowie trzeba dbać w każdym wieku. Im wcześniej człowiek zrozumie co powinien przyjmować, by cieszyć się długim zdrowiem, tym lepiej. W ostatnim czasie coraz większą wagę przywiązuje się do kwasów tłuszczowych omega-3. Związki te wykazują szereg właściwości prozdrowotnych. Co się dzieje z organizmem, gdy brakuje w nim kwasów omega-3? Jakie są objawy ich niedoboru? Czytaj dalej. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
O zdrowie trzeba dbać w każdym wieku. Im wcześniej człowiek zrozumie co powinien przyjmować, by cieszyć się długim zdrowiem, tym lepiej. W ostatnim czasie coraz większą wagę przywiązuje się do kwasów tłuszczowych omega-3. Związki te wykazują szereg właściwości prozdrowotnych. Korzystnie wpływają między innymi na pracę mózgu, serca czy narządu wzroku. Jakie jest znaczenie kwasów omega-3 i jak zadbać o to, by dostarczać ich odpowiednią ilość?

Zobacz wideo: Duże zmiany w kodeksie drogowym. To musisz wiedzieć!

Kwasy omega-3 stanowią wyjątkowy budulec naszych komórek. Dzięki nim błona komórkowa funkcjonuje lepiej, usprawniając wszystkie procesy życiowe. Nie sposób wyliczyć korzyści, jakie dają nam kwasy omega-3.

Niestety, organizm człowieka, jak czytamy w poradnikzdrowie.pl, nie jest w stanie wyprodukować kwasów omega-3 samodzielnie, dlatego jedynymi możliwościami ich pozyskiwania jest spożywanie produktów, które je zawierają lub dodatkowa suplementacja.

Kwasy omega-3. Co to jest?

Do kwasów omega-3 zaliczane są:

  • kwas linolenowy (ALA), który podobnie jak witamina C jest jednym z najlepszych antyoksydantów. Określony jako niezbędny kwas tłuszczowy, który zwiększa ilość glikogenu w wątrobie oraz poprawia wydolność tlenową mięśni. Produkty bogate w kwas linolenowy pozytywnie wpływają na koncentrację, zwiększają odporność na stres, poprawiają wygląd skóry poprzez regulowanie gospodarki lipidowej naskórka, wykazując przy tym jednocześnie działanie przeciwstarzeniowe;
  • kwas eikozapentaenowy (EPA) ma działanie przeciwzapalne, zmniejsza poziom złego cholesterolu, a także przeciwdziała zachorowaniu na insulinoodporność i cukrzycę typu II. Kwas DHA ma bardzo ważny wpływ na funkcjonowanie organizmu dzieci i niemowląt, ponieważ dzięki niemu układ nerwowy i poznawczy maluchów może funkcjonować prawidłowo;
  • kwasu dokozaheksaenowy (DHA) odpowiada za stabilizowanie ciśnienia krwi i zapobiega powstawaniu miażdżycy, reguluje gospodarkę hormonalną oraz wpływa na usuwanie toksyn z organizmu. Dodatkowo kwas DHA wspomaga układ nerwowy poprzez usprawnienie ukrwienia mózgu.

Gdzie znajdziemy kwasy omega-3

Największe naturalne źródła kwasów tłuszczowych to:

  • tłuste ryby, np. łosoś, sardynki, makrela
  • owoce morza i algi
  • awokado
  • orzechy włoskie
  • migdały
  • nasiona rzepaku, soi, chia i lnu
  • białe mięso z kurczaka

Najbogatszym źródłem energii w pożywieniu człowieka są tłuszcze, które średnio dostarczają organizmowi ok. 9 kcal energii na każdy ich gram zawarty w pokarmie. Tłuszcze natomiast są źródłem kwasów tłuszczowych, które dzielą się na kwasy tłuszczowe nasycone, kwasy tłuszczowe jednonienasycone oraz kwasy tłuszczowe nienasycone. O ile kwasy nasycone należy ograniczać w swojej diecie, to odpowiednia podaż kwasów nienasyconych pozytywnie może wpłynąć zarówno na sylwetkę, jak i zdrowie człowieka. Kwasy tłuszczowe nienasycone nie podlegają syntezie w organizmie człowieka, dlatego też, aby nie doprowadzić do ich niedoboru, należy je dostarczać wraz z pożywieniem. Kwasy tłuszczowe omega-3 należą do wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.

Kwasy tłuszczowe omega-3 należy dawkować zgodnie z zapotrzebowaniem organizmu. Co się dzieje z organizmem, gdy brakuje w nim kwasów omega-3? Jakie są objawy ich niedoboru? Sprawdź w naszej galerii.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość
Ja mimo wszystko i tak zachorowałam na insulinooporność i nie ukrywam, że ciężko mi było poradzić sobie ze swoim organizmem. Stopniowo krok po kroku szłam w dobrym kierunku. Sporo też pomógł mi tutaj sanprobi barrier, który zamyka drogę bakteriom i antygenom w jelitach.
Dodaj ogłoszenie