4. dzień Alternatywnych Spotkań Teatralnych Klamra
Teatr Węgajty „Wielogłos”
W nowym spektaklu wychodzą naprzeciw aktualnym tematom i aktualnej atmosferze. Jak sama nazwa wskazuje Wielogłos zawiera cały szereg wątków, jednak wszystkie one ogniskują się wokół ważnych wydarzeń: od spalenia warszawskiej Tęczy do dramatycznych wydarzeń na Majdanie i rozpoczęcia wojny w Ukrainie. Poczucie zagrożenia, którego wcześniej nikt się nie spodziewał. Stan psychiczny o niejasnych konturach, jakaś dezorientacja, niepokój. W spektaklu próbują drążyć stan „szoku”, w którym się wszyscy znaleźli. Nazywają coś, co jest w powietrzu. Każdy inaczej, szukając najpierw własnego głosu, zakorzenionego w doświadczeniach dzieciństwa, a potem miejsca we wspólnym „teraz”, w zbiorowej kompozycji. Kompozycja miała z założenia nie zacierać różnic, dawać przestrzeń wypowiedziom skrajnym, wzajemnie przeciwnym, niepogodzonym. Wielogłos jest kolażem scen opracowanych w wyniku outsourcingu w przygranicznych obszarach Polski, podczas wypraw Innej Szkoły Teatralnej „Węgajt”
- Pracuje w takim rytmie kalendarza obrzędowego. Zaczynamy na początku stycznia, wtedy przygotowujemy szopkę noworoczną, potem w połowie lutego są u nas zapusty, z kolei wyprawa wielkanocna to jest trzeci etap tej szkoły teatralnej i etap powstawania spektaklu. Pomysł Wielogłosu był taki, żeby stworzyć możliwość wypowiedzi zbiorowej - mówi Wacław Sobaszek.
Zespół wykonawców: Paulina Andruczyk, Iza Giczewska, Pamela Leończyk, Iwona Prusko, Wiktoria Rutkowska, Erdmute Sobaszek, Wacław Sobaszek, Barbara Szpunier, Sebastian Świąder, Paulina Miu Zielińska.
Autorki masek: Emilia Hagelgazn, Pamela Leończyk, Erdmute Sobaszek, Paulina Miu Zielińska.
Teksty własne; cytaty: Iza Alwinger, Eliza Paś, Paweł Demirski, Daria Kozłowska-Wrona, Moti Ashkenazi, Azja Kulpińska, Ferenc Molnár, Sarah Kane, Sonia Kochnowicz, Monika Nowogrodzka, Babilon 13
Piosenki: Frania, Mama boi się wojny, Kura – Paulina Miu Zielińska; U jeziora – motyw tradycyjny, wieś Zubole nad Biebrzą; More love – Shakers song, znaleziony przez Hannah Harvester. Premiera: 18 lipca 2014 r.
Unia Teatr Niemożliwy „Aleatorium – koncert na wizje, 10 instrumentów i niemą śpiewaczkę”
Przedstawienie-performans, o strukturze kompozycji muzycznej, powstałe pod wpływem obrazu świata „Stalkerów”, opisanego przez A. i B. Strugackich. Nie jest to jednak wierna inscenizacja powieści, a jedynie surrealistyczne odbicie procesów tworzenia wizji nierzeczywistych, w strefie plastyki i dźwięku; struktura monotonnych, irracjonalnych zdarzeń w świecie powtarzalnych, minimalistycznych elementów.
- Przenieśliśmy dowolnie widzenie świata Strugackich, świata zdeformowanego, świata zniekształconego, świata w którym rzeczywistość staje na głowie, ale pojawia się też pytanie, co tak naprawdę jest tą rzeczywistością. Jeden może w tym dostrzec faceta pracującego na poczcie, przekładającego paczki z palety na samochód dostawczy, a ktoś inny może skonstruować sobie zupełnie inną wizję tego, co się działo - Bogdan Szczepański.
Scenografia i wizje plastyczne: Agnieszka Szczepańska. Inscenizacja i muzyka: Bogdan E. Szczepański. Występują: Dorota Anna Dąbek, Agnieszka Szczepańska, Bogdan Szczepański
Premiera: luty 2014 r.
18. marca wystąpią:
* Teatr Ba-Q „Ćma”
* Grupa Improwizacyjna Teraz „Jednoślady”
Program na kolejne dni dostępny na stronie http://www.klamra.umk.pl/klamra-2015/program-2015/.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?