Zwolnienie pracownika już nie będzie takie proste! Wchodzą w życie nowe przepisy. Co się zmienia?
Nowe obowiązki informacyjne pracodawcy
Zacznijmy od podstawowych, dość oczywistych, ale jednak istotnych obowiązkach stawianych pracodawcy. Przede wszystkim musi on poinformować o dwóch rzeczach w formie papierowej lub też elektronicznej:
*O zmianie adresu swojej siedziby - pracodawca nieposiadający siedziby również musi to zrobić - informację trzeba przekazać nie później niż w terminie 7 dni od dnia zmiany adresu;
*O nazwie instytucji zabezpieczenia społecznego, która przyjmuje składki na ubezpieczenie społeczne wynikające ze stosunku pracy. Jest to połączenie z informacjami na temat ochrony zabezpieczenia społecznego zapewnianej przez pracodawcę. Informacja ta musi być przekazana nie później niż w terminie 30 dni od dnia dopuszczenia pracownika do pracy. Wyjątkiem jest sytuacja, w której pracownik samodzielnie dokonuje wyboru zabezpieczenia społecznego.