Plakaty były wówczas trudniej dostępne, ale co za tym idzie często niepowtarzalne. Plakat na ścianie nie tylko zdobił, ale również wyrażał osobowość mieszkańca pokoju. Mówił o jego zainteresowaniach oraz guście estetycznym.
Przeglądając stojaki z plakatami, umieszczone w dużych sklepach trudno widzieć w nich narzędzie. Współczesne plakaty można podzielić na kilka podstawowych kategorii. Pierwsze to wyretuszowane zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, w których istotny jest raczej temat niż forma. Można tu wyróżnić trzy podstawowe wątki: gołe panie, urocze zwierzaczki i wypasione fury. Równie licznie reprezentowaną grupą są idole. Prym wiedzie przede wszystkim rockowa klasyka. Oprócz tego nieśmiertelne gwiazdy kina jak Humprey Bogart, Audrey Hepburn no i rzecz jasna Marylin Monroe. Sztuka to dziedzina stosunkowo słabo reprezentowana, jednak do plakatowych evergreenów należą niewątpliwie obrazy Salvadora Dali, Gustawa Klimta i wczesnego Picassa. Oddzielną kategorią jest plakatowa klasyka w rodzaju fotografii robotników na Manhattanie lub katastrofy kolejowej opatrzonej jakże błyskotliwym komentarzem typu: Oh Shit!
Wydaje się, że te słynne zdjęcia już dawno oderwały się od kontekstów, w których powstały stając się wręcz synonimem plakatowej zapchajdziury. Rzeczonych robotników można spotkać w lokalach gastronomicznych urządzonych w najróżniejszym stylu.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?