Autobusy MPK we Włocławku kursują według wakacyjnych rozkładów. Pasażerowie, którzy wykupili bilety miesięczne na marzec zastanawiają się, czy otrzymają zwrot za czas, w którym nie jeździli publicznym transportem.
- Moja córka ma wykupiony bilet miesięczny na marzec, ale od 12 marca nie uczęszcza do szkoły, więc nie jeździ autobusami MPK – mówi Czytelniczka. - Uczciwie byłoby, gdybyśmy otrzymali rekompensatę za niewykorzystane dni, bo to ponad połowa miesiąca.
Jak tłumaczy prezes MPK Włocławek, przedsiębiorstwo przekazuje pieniądze ze sprzedaży biletów Urzędowi Miasta, więc nie w jego gestii leży ta decyzja, poza nielicznymi przypadkami.
- Jeśli okazało się, że ktoś kupił bilet w okolicach 10 marca, który miał być ważny od 15 marca, wówczas środki zwracaliśmy, bo usługa jeszcze się nie rozpoczęła – wyjaśnia Andrzej Stasiak, prezes MPK we Włocławku.
Sprawę pozostałych pasażerów, takich jak córka naszej Czytelniczki, analizuje ratusz.
- Zapytaliśmy o tę sytuację biuro prawne, bo kwestie biletów regulowane są uchwałą – informuje Krzysztof Kukucki, zastępca prezydenta Włocławka. - Chcielibyśmy, by w ramach wykupionych już biletów miesięcznych, mieszkańcy mogli korzystać z przewozów MPK po ustaniu pandemii.
Sprawę biletów będziemy monitorować. Przypomnijmy, że w związku z koronawirusem MPK we Włocławku wprowadziło środki ostrożności:
- strefa kierowcy jest odizolowana
- kierowcy nie sprzedają biletów
- autobusy są regularnie ozonowane
- za każdym razem, gdy autobus zjeżdża do siedziby MPK, jest dezynfekowany
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?