Masz diesla? Możesz mieć kłopoty. Dlaczego i co to może oznaczać?
Pojazdy wyposażone w układy selektywnej redukcji katalitycznej SCR, wykorzystujące AdBlue do redukcji emisji tlenków azotu, muszą być tak skonstruowane, żeby nie dało się ich używać bez AdBlue w układzie.
Komputer pokładowy ze znacznym wyprzedzeniem informuje, że konieczne jest uzupełnienie płynu. Jeśli AdBlue zabraknie w czasie jazdy, silnik przejdzie w tryb awaryjny, ale przy bardzo ograniczonych osiągach będzie można kontynuować jazdę. Problem pojawi się jednak po wyłączeniu silnika – elektronika uniemożliwi jego ponowne uruchomienie.
Wpływ na zużycie AdBlue ma wiele czynników m.in. warunków jazdy, konfiguracji układu, normy emisji spalin dla danego auta. Z reguły zużycie AdBlue stanowi od 1-2 do ok. 10 proc. zużycia oleju napędowego.
Zobacz także:
Znasz ten trik? Przyłóż kluczyk samochodowy do głowy
Najmniej i najbardziej awaryjne samochody