Obwodnica Oławy to inwestycja, która nie znalazła się w kontrakcie terytorialnym, czyli na liście ważnych dla regionu inwestycji, na które rząd przeznaczy unijne środki w latach 2014 - 2020.
Na pierwotnej liście, wysłanej przez dolnośląskich urzędników do Warszawy, znajdowało się ponad 50 inwestycji. Po zakończonych negocjacjach z rządem zostało 20, a około 30, w tym właśnie budowę obwodnicy Oławy, przeniesiono na listę rezerwową. Realizacja inwestycji z listy rezerwowej będzie uzależniona od tego, ile będą kosztowały pozostałe - ważniejsze według rządu - inwestycje.
- Zachęcam wszystkich zainteresowanych do zaangażowania się w akcję, która pokaże ministerstwu infrastruktury i rozwoju, jak ważna jest dla nas budowa obwodnicy Oławy - apeluje Paweł Hreniak. - Jest ku temu okazja, ministerstwo rozpoczęło konsultacje publiczne projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Program określa kierunki działań oraz priorytety inwestycyjne w zakresie rozwoju sieci dróg krajowych. Wyrażenie poparcia dla budowy obwodnicy Oławy nie wymaga szczególnego wysiłku - przekonuje Hreniak. Dodaje, że wystarczy wypełnić tylko formularz.
FORMULARZ ZGŁASZENIA UWAG [KLIKNIJ]
Przypomnijmy, że budowa obwodnicy Oławy miałaby kosztować ok. 200 mln zł. Jej trasa biegłaby od Stanowic, potem koło osiedla Nowy Otok do Godzikowic
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?