Wypłaty 300 plus w Toruniu. Kto dostanie pieniądze w pierwszej kolejności? Ile wniosków złożono?

Justyna Wojciechowska-Narloch
Justyna Wojciechowska-Narloch
Obsługę świadczenia "Dobry start" od tego roku przejął ZUS
Obsługę świadczenia "Dobry start" od tego roku przejął ZUS Fot. Dariusz Bloch
Prawie 6 tys. wniosków o państwowe świadczenie "Dobry start" złożyli dotąd torunianie. Jak informuje ZUS, który w tym roku przejął obsługę tej formy pomocy od samorządów, pierwsze wypłaty planowane są pod koniec lipca. Pieniądze na uczące się dzieci będą przekazywane tylko na konta bakowe ich rodziców. Oto szczegóły!

Zobacz wideo: To musisz wiedzieć przed wyjazdem na wakacje.

Jak złożyć wniosek o 300 plus?

Od 1 lipca tego roku można składać wnioski o świadczenie 300 plus z rządowego programu "Dobry start". W roku szkolnym 2021/2022 można się o nie ubiegać wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu [email protected]

Co ważne, obsługą świadczeń od 2021 roku zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wcześniej robiły to lokalne samorządy. Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada. Świadczenie z programu „Dobry start” przysługuje w wysokości 300 złotych - raz w roku - na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.

Pierwsze wypłaty 300 plus w lipcu

W skali kraju złożono dotąd ponad milion wniosków o pomoc związaną z rozpoczęciem nowego roku szkolnego. Dotyczą one 1,5 mln uczniów. W województwie kujawsko-pomorskim wpłynęło ponad 62,5 tys. wniosków o wypłatę świadczenia dla przeszło 89 tys. dzieci.

- W Toruniu na ten moment wpłynęło 5595 wniosków dla 7651 dzieci. Pierwsze wypłaty planujemy pod koniec lipca - informuje Marlena Nowicka z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Pieniądze zostaną wypłacone na rachunek bankowy wskazany we wniosku. Innej możliwości ich otrzymania - na przykład przekazem pocztowym - nie ma.

Polecamy

Osoby, które złożą wniosek o 300+ dla ucznia przez bankowość elektroniczną lub portal [email protected], będą miały automatycznie założony swój profil na PUE ZUS.

- Informacje na temat wniosku i jego obsługi będą tylko na portalu PUE ZUS. Tam również będzie korespondencja w sprawie wniosku, np. wezwanie do jego uzupełnienia lub dosłania załączników, a także informacja o przyznaniu świadczenia czy decyzja odmawiająca przyznania świadczenia – informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

Uwaga na oszustów

I jeszcze jedna ważna informacja.

- Klienci mogą liczyć na naszą pomoc w założeniu profilu i poprawnym wypełnieniu wniosku o 300+.  Jednocześnie chciałabym przestrzec, że pracownicy ZUS nie będą chodzić po domach, zachęcać do złożenia wniosku czy założenia profilu na PUE.

Wszelkie tego typu działania są nielegalne i zapewne będą inicjowane przez oszustów - przestrzega Krystyna Michałek.

Jeśli pojawią się problemy, wsparcie można otrzymać również na specjalnej infolinii pod numerem 22 290 22 02, w dni robocze w godz. 8.00 –15.00, a także umawiając się na e-wizytę w ZUS przez internet: www.zus.pl/e-wizyta.

- Ruszyły także mobilne punkty wsparcia w placówkach Poczty Polskiej i KRUS. Pracownicy Zakładu będą także w razie potrzeby pełnić dyżury w wybranych jednostkach terenowych urzędów miasta, gminy, MOPS i GOPS – dodaje rzeczniczka.

Polecamy

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie