Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Urzędnicy zapukają do Twoich drzwi. Otwórz im! W Toruniu będą roznosić ważne decyzje podatkowe

Sara Watrak
Sara Watrak
Urzędnicy dostarczą decyzje podatkowe do domów torunian
Urzędnicy dostarczą decyzje podatkowe do domów torunian Małgorzata Litwin/Urząd Miasta Torunia
Jeśli w najbliższych tygodniach do Waszych drzwi zapuka urzędnik, otwórzcie mu - ma dla Was ważne dokumenty. W sobotę, 4 lutego, w Toruniu rozpoczęła się akcji roznoszenia decyzji wymiarowych w sprawie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego oraz łącznego zobowiązania pieniężnego na rok 2023. W sumie urzędnicy mają do doręczenia aż 80 tys. dokumentów.

Obejrzyj: Atrakcje z okazji 550-lecia urodzin Mikołaja Kopernika

od 16 lat

Decyzje podatkowe w Toruniu roznosić będą urzędnicy

W Toruniu decyzji nie będą roznosić listonosze, lecz pracownicy Urzędu Miasta Torunia - w sumie aż 56 osób.

- Skuteczne doręczenie decyzji podatkowej wymaga osobistego odbioru - czytamy na stronie Urzędu Miasta.

Dlatego nie znajdziemy jej w skrzynce. Urzędnicy dostarczą dokumenty wprost do domów i poproszą mieszkańców, by ci potwierdzili odbiór czytelnym podpisem wraz z datą.

Jak rozpoznać przedstawiciela Urzędu Miasta Torunia?

Każdy pracownik doręczający decyzję będzie miał ze sobą identyfikator. Dodatkowo, na żądanie podatnika, powinien okazać legitymację służbową.

Kiedy możemy spodziewać się wizyty urzędnika?

Doręczanie decyzji ruszyło w ten weekend. Wizyty urzędnika możemy spodziewać się w dni powszednie, a także w soboty w godz. 10:00-20:00.

Do kiedy muszę zapłacić?

W przypadku osób fizycznych podatek od nieruchomości jest spłacany w ratach - do 15 marca, do 15 maja, do 15 września i do 15 listopada, przy czym jeśli kwota nie przekracza 100 zł, wówczas należy zapłacić całość od razu, do 15 marca. Podobnie jest z podatkiem rolnym i leśnym.

Z art. 47 Ordynacji podatkowej wynika, że jeżeli decyzja podatkowa nie zostanie doręczona na co najmniej 14 dni przed terminem płatności raty lub decyzję doręczono po upływie tego terminu, wówczas mamy na zapłatę 14 dni od dnia odbioru decyzji.

Czy odbiór decyzji kosztuje?

  • Nie! Osoby roznoszące korespondencję nie pobierają od adresatów żadnych pieniędzy.
  • W razie wątpliwości należy kontaktować się z Wydziałem Podatków i Windykacji Urzędu Miasta Torunia, tel. 56 61-18-574, e-mail: [email protected]
  • Roznoszenie decyzji podatkowych ruszyło też w innych miastach m.in. w Tczewie, Lesznie czy Bełchatowie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na torun.naszemiasto.pl Nasze Miasto