Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trasa Średnicowa Północna. Czas na kolejny etap budowy [WIZUALIZACJE]

red
Tak, według wariantu inwestorskiego, ma wyglądać odcinek średnicówki między Szosą Chełmińską a Szosą Okrężną
Tak, według wariantu inwestorskiego, ma wyglądać odcinek średnicówki między Szosą Chełmińską a Szosą Okrężną Wizualizacja: Urząd Miasta Torunia
Miasto przystępuje do prac nad kolejnym odcinkiem Trasy Średnicowej Północnej. To już trzeci etap inwestycji, która realizowana jest od kilku lat. Tym razem chodzi o odcinek od Szosy Chełmińskiej do Szosy Okrężnej.

Spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami odbędzie się 4 lipca o godz. 17 w Akademickim Centrum Sportowym przy ul. św. Józefa 17. Projektanci omówią na nim proponowane warianty budowy Trasy średnicowej Północnej.

Na inwestycję składają się następujące zadania:

  • budowa połączenia z ul. Wybickiego wraz z przebudową całego odcinka ul. Wybickiego do projektowanego skrzyżowania z ul. Kaszubską (odcinek o długości ok. 310 m),
  • przebudowa ul. Kurpiowskiej (odcinek o długości ok. 60 m),
  • budowa skrzyżowania z ul. Kaszubską wraz z odcinkiem ul. Kaszubskiej (odcinek o długości ok. 190 m),
  • przebudowa skrzyżowania z ul. św. Józefa wraz z przebudową odcinka ul. św. Józefa (odcinek o długości ok. 240 m),
  • przebudowa ul. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Borowiackiej do ul. Kaszubskiej z budową skrzyżowania z ul. Kaszubską (odcinek o długości ok. 150 m),
  • przebudowa ul. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Źródlanej do ul. św. Klemensa (odcinek o długości ok. 250 m),
  • przebudowa ul. św. Klemensa wraz z budową skrzyżowania z ul. św. Klemensa (odcinek o długości ok. 460 m),
  • przebudowa odcinka ul. Morycińskiego wraz z budową skrzyżowania z ul. Morycińskiego (odcinek o długości ok. 170 m),
  • przebudowa ul. Szosa Okrężna (odcinek o długości ok. 200 m),
  • budowa chodników wzdłuż w/w odcinków dróg,
  • budowa ścieżki rowerowej wzdłuż Trasy Średnicowej Północnej,
  • budowa parkingów: przy ul. Wybickiego (100 miejsc postojowych), Kaszubskiej, Grunwaldzkiej, przy Toruńskich Wodociągach,
  • budowa zatok autobusowych wraz z peronami,
  • budowa oświetlenia ulicznego,
  • budowa i przebudowę kanalizacji deszczowej wraz z odwodnieniem drogi,
  • przebudowa infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją (kolizje elektryczne, kolizje telekomunikacyjne, kolizje wod-kan-gaz.),
  • rozbiórka istniejących ogrodzeń, budynków zlokalizowanych w kolizji z projektowanym układem drogowym

.

Efektem inwestycji ma być:

  • zintegrowanie sieci połączeń komunikacyjnych miasta,
  • usprawnienie dojazdu do przyległych nieruchomości, obiektów użyteczności publicznej,
  • zwiększenie dostępności sąsiadujących osiedli do szkieletu drogowego Miasta Torunia,
  • poprawa komunikacji pomiędzy różnymi częściami miasta,
  • usprawnienie komunikacji zbiorowej,
  • poprawa bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego poprzez wydzielenie odrębnych szlaków komunikacyjnych ruchu pieszego i rowerowego, budowę azyli dla pieszych (wyspy), budowę zatok przystankowych.

Podczas spotkania z mieszkańcami 4 lipca projektanci odpowiedzą na pytania i wyjaśnią wątpliwości związane z planowana inwestycją.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na torun.naszemiasto.pl Nasze Miasto