Specjaliści firmy PwC Polska opracowującej Indeks Sprawności Ochrony Zdrowia brali pod uwagę dostęp pacjenta do informacji, czas oczekiwania na wizytę lub zabieg, wyniki leczenia, w tym śmiertelność, oraz poziom refundacji leków zapisywanych przez lekarzy. Badanie opierało się na 41 wskaźnikach ujętych w trzy obszary: poprawa stanu zdrowia, efektywna gospodarka finansowa i jakość konsumencka, czyli opinie pacjentów.
Nasze województwo uplasowało się na przedostatnim miejscu pod względem poprawy stanu zdrowia. Jeśli chodzi o efektywność zarządzania, zajmuje trzecie miejsce od końca.
Pod względem oceny przez pacjentów jest już lepiej. Kujawsko-pomorskie uplasowało się na szóstej pozycji.
Adrian Mól, rzecznik wojewody, który odpowiada za funkcjonowanie służby zdrowia, przyznaje, że trudno ocenić raport, gdyż nie wskazuje on źródeł danych i zastosowanej metodologii.
- Do nas wpłynęły od początku roku do końca września 264 skargi. Najwięcej na brak dostępu do dokumentacji medycznej, odmowę rejestracji, wizyty domowej, zachowanie lekarzy, brak poszanowania intymności
- wymienia Barbara Nawrocka, rzecznik kujawsko- pomorskiego oddziału NFZ.
- Toruń i dawne województwo toruńskie pod względem zgłaszanych problemów nie odbiega od reszty, ale skarg z Torunia i dawnego toruńskiego wpływa nieco więcej niż z byłego włocławskiego i bydgoskiego.
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?