Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Toruń. Meldunek z budowy nowej linii tramwajowej na Jar. Co aktualnie się dzieje?

Adam Mroczek
Adam Mroczek
Budowa nowej linii tramwajowej na Jar
Budowa nowej linii tramwajowej na Jar MZK Toruń
Prace na budowie nowej linii tramwajowej prowadzone są już prawie na wszystkich zaplanowanych odcinkach. Część torowiska jest już gotowa, powstają kolejne fragmenty i nowy układ drogowy. Do końca budowy pozostał jeszcze rok. Wtedy nową trasą ruszy pierwszy tramwaj.

Obejrzyj: Tajemnice Twierdzy Toruń i innych miejsc w mieście

od 16 lat

Co słychać w centrum?

Część prac przy budowie nowej linii tramwajowej prowadzona jest w samym centrum Torunia, przy placu NOT i na Szosie Chełmińskiej. W południowej części Pl. NOT sfrezowano nawierzchnię, rozebrano dotychczasowe torowisko, a obecnie trwa rozbiórka jego podbudowy i weryfikacja sieci podziemnych. Na Chełmińskiej, od placu NOT do targowiska, budowana jest nowa sieć wodociągowa i prowadzone są roboty przy budowie fundamentów słupów trakcyjnych. Dalej powstaje już nowe torowisko. Od targowiska do ul. Dekerta trwają przygotowania do betonowania dolnej płyty torowej, a od Dekerta do ul. Podgórnej montaż i betonowanie górnej płyty. Od Podgórnej do Trasy Prezydenta Raczkiewicza usuwane są kolizje uzbrojenia podziemnego, a niedługo rozpocznie się betonowanie dolnej płyty torowiska.

A co na Wrzosach?

Na ul. Długiej, pomiędzy Szosą Chełmińska a ul. Mohna, gotowa jest płyta górna, zamontowano szyny, a obecnie trwają uzupełniające prace brukarskie. Z kolei od Mohna do ronda Czadcy przebudowywana jest magistrala ciepłownicza i inne kolizje uzbrojenia podziemnego oraz trwają roboty związane z wykonywaniem dolnych podbudów pod torowisko i jezdnię. Na skrzyżowaniu ul. Polnej i Ugory układane są płyty prefabrykowane na torowisku. Wykonawca spieszy się, by jak najszybciej przełożyć ruch na jezdnię południową i odblokować ul. Traktorową.

Wzdłuż ul. Watzenrodego, od ronda na Ugorach do ul. Hubego, układane są warstwy podbudowy pod przyszłe torowisko i wiercone są studnie do posadowienia słupów trakcyjnych. Na odcinku od Hubego do Grasera, pomiędzy jezdnią a torowiskiem, układana jest warstwa humusu pod zielone torowisko, a od Hubego do Strobanda wylewana jest górna płyta torowa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na torun.naszemiasto.pl Nasze Miasto