"Nowości" świętują swoje 55-lecie
Stacja Toruń Katarzynka - jak dojść do Jaru?
Przystanek Toruń Katarzynka znajduje się na zrewitalizowanej trasie kolejowej między dworcem Toruń Wschodni a Chełmżą. Ma dwa perony, elementy małej architektury, ławki, wiaty i gabloty informacyjne oraz oświetlenie. Zlokalizowano go na wysokości osiedla Jar, znajdującego się po drugiej drogi krajowej numer 91. Aby dojść do znajdujących się tam firm i bloków, trzeba pokonać ruchliwą trasę. Jaki jest pomysł na bezpiecznie przeprowadzenie pasażerów przez trasę 91, na której sznur pojazdów rzadko się kończy.
Polecamy
- Docelowo planuje się, aby ruch pieszych został skierowany w stronę skrzyżowania drogi krajowej nr 91 z ulicą Strobanda. Tam powstać ma rondo i przejścia dla pieszych - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu. - Nasze plany muszą ulec jednak weryfikacji i zostać dostosowane do realizowanego przez Generalna Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad projektu rozbudowy drogi krajowej nr 91 od Łysomic do granicy miasta, który zakłada powstanie drugiej jezdni ulicy Grudziądzkiej. I po prostu trzeba ją doprojektować. Na pewno w tym roku do powstania tego rozwiązania nie dojdzie. Trzeba więc będzie znaleźć jakieś rozwiązanie tymczasowe. I tą sprawą będzie musiała zająć się na pewno Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Polecamy
Stacja Toruń Katarzynka - ścieżka w stronę Łysomic
Z drugiej strony przystanku jest natomiast planowana budowa utwardzonej ścieżki leśnej, prowadzącej drogami pożarowymi w stronę Łysomic. Tu pojawiły się z kolei problemy związane z ochroną środowiska. W pobliżu planowanego przejścia pieszych znajduje się ostoją ptaków objętych ścisłą ochroną. Z najnowszych informacji leśników wynika jednak, że być może zmieniły one miejsce pobytu. W związku z tym będzie można wystąpić o nową decyzję środowiskową w sprawie budowy tej ścieżki.
Przypomnijmy, że w czasie rewitalizacji drogi kolejowej z Torunia Wschodniego do Chełmży przebudowano też perony w Łysomicach, Grzywnie i Ostaszewie Toruńskim. Tu nowa lokalizacja przystanku, bliżej centrum wsi, zapewniła lepszy dostęp do kolei.
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 na odcinku Toruń Wschodni – Chełmża” jest warty blisko 145 mln zł netto i w 85 proc. współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014-2020.
Polecamy nasze grupy i strony na Facebooku:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?