Budowa Trasy Wschodniej na odcinku od placu Daszyńskiego do ulicy Grudziądzkiej w Toruniu jest naturalną kontynuacją inwestycji związanych z nowym przebiegiem drogi krajowej nr 91 przez Toruń - istotnego elementu szkieletowego układu drogowego miasta. W latach 2010-2013 zrealizowano połączenie ul. Łódzkiej na lewobrzeżu z placem Daszyńskiego na prawym brzegu Wisły, wraz z budową nowego mostu drogowego (most Gen. Elżbiety Zawackiej). Kolejne odcinki to przebudowa ul. Łódzkiej od skrzyżowania z ul. Lipnowską do granic miasta oraz połączenie placu Daszyńskiego przez ul. Wschodnią z ul. Grudziądzką. Ta ostatnia inwestycja jest przedmiotem prowadzonych właśnie konsultacji społecznych.
I etap konsultacji - przedstawienie mieszkańcom koncepcji przebiegu trasy w 3 wariantach
W pierwszy etapie konsultacji, który odbył się na przełomie czerwca i lipca 2014 r. projektanci przedstawili mieszkańcom wstępna koncepcję przebiegu trasy oraz zebrali ich uwagi. Pełna informacja o przebiegu tej części konsultacji jest dostępna tutaj.
II etap konsultacji - ocena niezależnych ekspertów
Opracowane w dalszej kolejności projekty zostały skonsultowane z niezależnymi ekspertami. Główne wnioski z dokonanej przez nich oceny oraz rekomendacje:
1) Na etapie koncepcji wstępnej zrealizowano dokumentację projektową w 3 wariantach o zróżnicowanym przebiegu oraz doborze szczegółowych rozwiązań w zakresie skrzyżowań i węzłów drogowych, na etapie koncepcji programowej dodatkowo zostały wykonane 2 warianty, które mają identyczny przebieg jak wariant 1, ale różnią się od niego prowadzeniem trasy względem terenu na odcinku początkowym.
2) Weryfikacja dokumentacji pozwoliła na pozytywną ocenę pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami, uwarunkowania realizacyjne zostały przyjęte poprawnie, zawartość dokumentacji i jej zakres odpowiada zapisom SIWZ.
4) Analiza poszczególnych wariantów nie daje podstaw do wykluczenia żadnego z nich, jako nie spełniającego odpowiednich norm, przepisów, czy też braku możliwości technicznej realizacji.
5) Do analizy wielokryterialnej przyjęto 7 kryteriów podstawowych oceny poszczególnych wariantów oraz 53 podkryteria szczegółowe. Przyjęto ocenę ekspercką z dodatkowym zastosowaniem metody AHP, wspomagającej wiedzę i doświadczenie zespołu ekspertów.
6) Wyniki analizy wielokryterialnej wskazują na wariant 1, jako optymalny wariant realizacyjny, należy jednak podkreślić, że różnica punktowa pomiędzy poszczególnymi wariantami nie była duża – wariant najlepszy i najgorszy dzieli 15%.
Czytaj więcej na stronach UM Torunia
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?