Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Toruń. Budowa nowej linii tramwajowej coraz bliżej końca. Kiedy poprawi się przejazd przez Toruń?

Marek Nienartowicz
Marek Nienartowicz
Przebudowywanym, przy okazji budowy linii tramwajowej, fragmentem Szosy Chełmińskiej na wysokości Targowiska Miejskiego od miesięcy można jechać tylko w stronę starówki. Z utrudnieniami muszą się tu też liczyć piesi i rowerzyści. Taka sytuacja potrwa jeszcze co najmniej dwa miesiące
Przebudowywanym, przy okazji budowy linii tramwajowej, fragmentem Szosy Chełmińskiej na wysokości Targowiska Miejskiego od miesięcy można jechać tylko w stronę starówki. Z utrudnieniami muszą się tu też liczyć piesi i rowerzyści. Taka sytuacja potrwa jeszcze co najmniej dwa miesiące Agnieszka Bielecka
Gotowa jest znaczna część torowiska między centrum Torunia a osiedlem Jar. Czy takie zaawansowanie budowy nowej linii tramwajowej oznacza mniejsze utrudnienia dla kierowców?

OBEJRZYJ WIDEO: Powstała Toruńska Rada Kobiet

od 16 lat

Od miesięcy są problemy z przejazdem przez Chełmińskie Przedmieście i Mokre. Powodem są oczywiście dwie duże inwestycje tramwajowe - budowa nowej linii między centrum Torunia a osiedlem Jar oraz przebudowa torowiska na ulicach Warneńczyka, ks. Gogi i Kościuszki. Obie objęły newralgiczne punkty w mieście. Więcej komplikacji towarzyszy budowie nowej linii. Powstaje ona na odcinku w sumie ponad 6 kilometrów. O ile komplikacji nie jest dużo na Jarze, to w centrum Torunia oraz na Chełmińskim - wprost przeciwnie.

Budowa linii na Jar: prezydent dziękuje za cierpliwość

Głos w tej sprawie zabrał prezydent Michał Zaleski. W mediach społecznościowych zapewnił, że budowa nowej linii zbliża się powoli do końca. Dodał, że dzięki niej poprawi się komfort podróży miedzy centrum a północnymi rejonami miasta.

- Wiem, że realizacja tego zadania bywa uciążliwa. Czytam komentarze. Doświadczam tych samych niedogodności, jeżdżę objazdami, słyszę hałasy itd. Bardzo dziękuję za cierpliwość i wyrozumiałość. To już ostatnia prosta. Niedługo będzie po wszystkim! - stwierdził prezydent.

Czy wejście inwestycji w końcową fazę oznacza mniejsze uciążliwości? Sytuację bardzo poprawiłoby udostępnienie do dwukierunkowego ruchu odcinka Szosy Chełmińskiej między placem NOT-u a ulicą Dekerta. Objazd w stronę Wrzosów wytyczony ulicą Legionów korkuje się w godzinach szczytu.

- Na dwukierunkowy ruch na tym odcinku Szosy Chełmińskiej musimy poczekać jeszcze dwa miesiące - mówi Jarosław Więckowski, dyrektor ds. projektów infrastrukturalnych w Miejskim Zakładzie Komunikacji, na zlecenie którego konsorcjum firm Balzola i Intop realizuje inwestycję.

Polecamy

Na Szosie Chełmińskiej kierowcy muszą się za to w niedalekiej przyszłości liczyć z kolejnymi tymczasowymi rozwiązaniami. Ruch na odcinku między Dekerta a Grudziądzką, w stronę centrum, zostanie skierowany na ułożone już betonowe torowisko. Obecnie wykorzystywany jest tu jego mniejszy fragment.

- To rozwiązanie pozwoli nam na wymianę wodociągu w pobliżu skrzyżowania Szosy Chełmińskiej z ulicą Grudziądzką - wyjaśnia Jarosław Więckowski.

Od soboty 18 marca zmieni się organizacja ruchu na samym skrzyżowaniu. Wyjazd z Grudziądzkiej w Szosę Chełmińską zostanie zamknięty. Objazd będzie poprowadzony przez plac Towarzystwa Miłośników Torunia.

Plac NOT-u: od 1 kwietnia będzie łatwiejszy przejazd

Od 1 kwietnia łatwiej będzie natomiast przejechać przez plac NOT-u. Otwarty dla ruchu zostanie drugi pas w relacji ulica Odrodzenia - Czerwona Droga, czyli w stronę Osiedla Młodych. Jeszcze kilku tygodni potrzeba, by z Szosy Chełmińskiej na plac NOT-u można było wyjechać pasami po zachodniej jej stronie. Obecnie jest możliwy "pod prąd", tymczasową drogą po wschodniej stronie.

A co ostatnio zrobiono na budowie nowej linii i co się na niej obecnie dzieje? Jak informuje MZK, na Szosie Chełmińskiej, w rejonie skrzyżowania z ulicą Grudziądzkiej, położono płytę torową. Od Uniwersamu do Dekerta układane są chodniki, krawężniki i podbudowa pod jezdnię. Trwa tam także przepinanie sieci gazowej i wodociągowej.

Trwa też budowa torowiska na skrzyżowaniu Szosy Chełmińskiej z trasą średnicową. Wzdłuż pierwszej z tych tras, jak również wzdłuż ulicy Legionów, na skrzyżowaniu ulic Polnej i Ugory, montowana jest sieć trakcyjna. Fragmencie ulicy Wielki Rów układane są kolejne warstwy podbudowy jezdni.

Polecamy nasze grupy i strony na Facebooku:

W tym tygodniu rozpoczęła się przebudowa wodociągu wzdłuż Ugorów. Na Jarze, wzdłuż ulicy Watzenrowego uszczelniane są połączenia płyty torowej, trwają prace porządkowe na terenach, na których pojawi się zieleń. Przy ulicach Grasera i Hubego gotowe są już fundamenty wiat przystankowych, powstają one na ulicach Freitaga i Ugorach.

Na odcinku od ronda na skrzyżowaniu ulic Watzenrodego i Strobanda do nowej pętli, która powstanie przy ulicy Heweliusza, kończy się układanie kruszywa pod torowisko. To przygotowanie do wylania płyty torowej. Tam, gdzie będzie pętla, stoją już ściany budynku, w którym znajdzie się punkt obsługi pasażerów i pomieszczenia socjalne dla motorniczych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na torun.naszemiasto.pl Nasze Miasto