Dzień Konsumenta obchodzony jest w rocznicę przemówienia prezydenta Stanów Zjednoczonych Johna F. Kennedy`ego wygłoszonego w 1962 roku w Kongresie Stanów Zjednoczonych w sprawie projektu ustawy o ochronie praw konsumenta. To włwśnie wtedy, w trakcie przemowy amerykańskiego przywódcy, padło znane stwierdzenie ,,Konsumenci to my wszyscy”.
Aby podnieść świadomość torunian w przedmiocie ochrony praw konsumentów, w marcu i kwietniu Miejski Rzecznik Konsumentów przeprowadzi spotkania z młodzieżą w toruńskich szkołach ponadgimnazjalnych. W trakcie spotkań przedstawi młodzieży podstawowe pojęcia, tj. konsument, przedsiębiorca, niezgodność towaru z umową, gwarancja jakości, rękojmia za wady fizyczne. Omówione zostaną przepisy dotyczące umowy sprzedaży, uprawnień konsumenta i odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową. Przedstawione zostaną zasady składania reklamacji towarów i usług w praktyce oraz sposoby określenia terminów rozpatrywania reklamacji. Młodzież zostanie również poinformowana, gdzie szukać pomocy w przypadku problemów z reklamacją. Przedstawione zostaną podstawowe organizacje konsumenckie tj. Powiatowy (Miejski) Rzecznik Konsumentów, Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, Federacja Konsumentów, Rzecznik Ubezpieczonych, Arbiter Bankowy.
Szkolenia odbędą się:
14.03, godz. 13:15-14:00 - w IV LO
18.03, godz. 12:40:13:25 i 13:40-14:25 – w II LO
19.03, godz. 9:45-10:30 – w II LO
21.03, godz.8:00-8:45 – w VI LO
To jednak nie koniec. Chętne szkoły mogą się jeszcze zgłaszać. Kontakt:
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Toruniu
**ul. Wały Gen. Sikorskiego 12**.
tel.: 56 6118640, 56 6118641
e-mail: [email protected]
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?