Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Sprawy drogi S10 Bydgoszcz - Toruń zaczynają się toczyć ekspresowo. Będzie już trzeci przetarg na projekt i budowę

Marek Weckwerth
Marek Weckwerth
Droga krajowa nr 10 obecnie - na wysokości podbydgoskiego Emilianowa
Droga krajowa nr 10 obecnie - na wysokości podbydgoskiego Emilianowa Fot. Marek Weckwerth
Do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej skierowano ogłoszenie o przetargu na kolejny odcinek drogi ekspresowej S10. Tym razem dotyczy wyłonienia wykonawcy projektu i budowy na odcinku Emilianowo - Solec Kujawski. Oznacza to, że w najbliższych dniach na platformie zakupowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad udostępniona zostanie Specyfikacja Warunków Zamówienia. Postępowanie będzie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego.

Zobacz wideo: Duże zmiany w kodeksie drogowym. To musisz wiedzieć!

Przed tygodniem ogłoszono przetarg na S10 miedzy Solcem Kujawskim a Toruniem Zachód.

Odcinek S10 Emilianowo - Solec będzie miał długość dokładnie 8,64 km - wylicza Julian Drog, rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA. Droga rozpocznie się na wschód od planowanego węzła Emilianowo i poprowadzi w kierunku Torunia - do Solca Kujawskiego, kończąc się przed planowanym węzłem Solec. W ramach tej inwestycji powstanie również Obwód Utrzymania Drogi oraz nowy węzeł Makowiska.

Ten odcinek będzie stanowił szybkie połączenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego z Solcem Kujawskim.

Cel inwestycji

Dzięki wybudowaniu całej S10 Bydgoszcz - Toruń (ok. 50 km) ruch tranzytowy z mocno obciążonej drogi krajowej nr 10 zostanie przeniesiony na nowoczesną i bezpieczną drogę szybkiego ruchu. Jednocześnie poprawi się też dojazd z Bydgoszczy do autostrady A1, a z Torunia do portu lotniczego w Bydgoszczy i drogi ekspresowej S5. Droga stanowi też część S10, która w swoim docelowym kształcie połączy Szczecin, Piłę, Bydgoszcz, Toruń, Płońsk i Obwodnicę Aglomeracyjną Warszawy.

To też może Cię zainteresować

Inwestycja rządowa w miejsce PPP

Trasa pomiędzy Bydgoszczą i Toruniem pierwotnie miała powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Jednak w czerwcu 2020 r. Rada Ministrów zwiększyła limit wydatków przewidzianych na realizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).

Rząd przeznaczy dodatkowo ponad 21 mld zł na realizację programu, a środki te trafią między innymi na budowę dróg ekspresowych S6 od Koszalina do obwodnicy Trójmiasta oraz S10 Toruń - Bydgoszcz, które planowo zrealizować w formule PPP.

Zmiany na skutek decyzji GDOŚ

Ogłoszenie czterech przetargów na S10 Bydgoszcz - Toruń jest możliwe dzięki zakończeniu trwającej od marca 2020 r. procedury rozpatrywania odwołań od wydanej decyzji środowiskowej. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska (GDOŚ), decyzją z 4 czerwca 2021 r., wprowadził szereg zmian do wydanej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Bydgoszczy decyzji środowiskowej z 24 lutego 2020 r.

To też może Cię zainteresować

Przebieg drogi zatwierdzony w decyzji środowiskowej nie został zmieniony, a lokalizacja przyszłej S10 została doprecyzowana w treści wydanej decyzji GDOŚ. Szacunkowy dodatkowy koszt robót budowalnych wynikających z decyzji GDOŚ wynosi ponad 220 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na torun.naszemiasto.pl Nasze Miasto