O sytuacji w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Torunia pisaliśmy ostatnio szeroko. Dotarło do nas wiele sygnałów o problemach z rejestracją samochodów.
Czytaj także
Torunianie skarżą się, że w okresie pandemii sytuacja stała się już nie do zniesienia. Nie tylko miesiącami trzeba starać się o wizytę, ale sama rezerwacja terminu w kolejce (przez internet) trwa całe dnie, albo i tygodnie. "A dodzwonić się tam można tylko po to, by złożyć skargę" - podsumowała ostatnio Czytelniczka.
Wiele osób twierdzi, że kolejkę do zarejestrowania auta blokują firmy, które specjalizują się w załatwianiu takich spraw za innych. Za opłatą zazwyczaj wynoszącą 70-100-120 zł biorą na siebie ciężar zajęcia kolejki, wizyty i załatwienia np. rejestracji pojazdu właśnie. Przed pandemią działały tradycyjnie. Teraz, od samego rana, z kilku czy kilkunastu firmowych komputerów pracownicy ruszają "do ataku" na systemy kolejkowej rezerwacji online, blokując miejsca zwykłym ludziom.
Co na to wszystko Urząd Miasta? Odpowiada, że na apele torunian o usprawnienie obsługo interesantów w Wydziale Komunikacji nie jest głuchy. Informuje, że sytuacja cały czas jest monitorowana. Zapewnia, że wdrażane są także rozwiązania, które pozwolą przyspieszyć pracę wydziału.
Polecamy
- Pracujemy nad uzupełnieniami wakatów, które powstały wyniku rotacji w wydziale, a także w związku z przechodzeniem pracowników na emeryturę. Do pracy przy rejestracji pojazdów zostały czasowo lub na stałe oddelegowane osoby z innych jednostek Urzędu Miasta Torunia. Chcemy, aby liczba spraw załatwianych w Wydziale Komunikacji wróciła do poziomu sprzed czasów pandemii – powiedział w czasie ostatniej sesji Rady Miasta Torunia prezydent Michał Zaleski.
Zdaniem urzędników, obecnie sytuacja powoli wraca do normy. W ostatnim czasie liczba przeprowadzonych rejestracji pojazdów była podobna do liczby z analogicznego okresu ubiegłego roku. W lipcu 2020 roku w Toruniu zarejestrowano o 46 pojazdów więcej niż w lipcu 2019 roku. Za to w sierpniu 2020 roku - o 293 mniej niż 12 miesięcy wcześniej.
Dodajmy że w styczniu i lutym 2019 roku rejestrowano po około 1580 pojazdów, a 12 miesięcy później - po około 1230.
- Aby usprawnić obsługę mieszkańców, decyzją Prezydenta Miasta Torunia, w lipcu br. do Wydziału Komunikacji zostało oddelegowanych 5 pracowników z innych jednostek UMT. W zależności od potrzeb pracownicy wydziału podejmują również pracę w nadgodzinach. Trwają także działania mające na celu usprawnienie systemu komunikacji pomiędzy mieszkańcami a pracownikami urzędu. Cały czas dopracowywany jest system pozwalający mieszkańcom na umówienie terminu załatwienia sprawy w Wydziale Komunikacji. Powszechnie wiadomo, że o terminy zabiegają również firmy, które trudnią się rejestracją pojazdów dla innych podmiotów. Trwają prace nad rozwiązaniem tej kwestii i pogodzeniem oczekiwań wszystkich zainteresowanych - czytamy w komunikacie Urzędu Miasta Torunia.
Znalazła się w nim także wskazówka, by uwagi na temat pracy Wydziału Komunikacji zgłaszać na adres: [email protected].
Polecamy
Pensja minimalna 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?