Zobacz wideo: Boeing C-17 Globemaster amerykańskich Sił Powietrznych wylądował w Bydgoszczy
Umowa na kolejne autobusy elektryczne, choć żaden jeszcze nie dotarł
W czwartkowe popołudnie, w sali konferencyjnej MZK przy ul. Sienkiewicza, przy udziale władz miasta, Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu oraz przedstawicieli wykonawców podpisano umowy na dostawę czterech kolejnych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ich ładowania.
Tuż przed świętami został rozstrzygnięty ogłoszony jeszcze w styczniu przetarg na dostawę czterech autobusów elektrycznych oraz urządzeń potrzebnych do ich ładowania.
- 29 kwietnia ogłoszą przetarg kolejowy w regionie. 16 maja staną pociągi Polregio?
- Jest wyrok za horror na dworcu w Chełmży! Nie gwałcił i nie chciał zabić konkubiny
- Pod Toruniem pociąg towarowy wypadł z szyn. Były duże utrudnienia w komunikacji
- Bar w Toruniu kontra ZUS - wyrok! Nie chcieli wyłudzić pomocy z Tarczy Antykryzysowej
- Do przetargu stanęły trzy firmy: na dostawę autobusów jedna - Solaris Bus & Coach z ofertą ponad 11,7 mln zł brutto, a na infrastrukturę do ładowania dwie - Ekoenergetyka-Polska S.A z ofertą 635,2 tys. zł brutto i Linteli na kwotę 653,1 tys. zł brutto. Za najkorzystniejsze uznano oferty Solaris Bus & Coach na autobusy i Ekoenergetyka-Polska S.A na ładowarki. Niebawem zostaną podpisane umowy na dostawę sprzętu. - mówiła w marcu Sylwia Derengowska, rzeczniczka Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu.
Nowe autobusy elektryczne będą klasy Maxi, o długości ok. 12 metrów, niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami, wyposażone m.in. w system informacji pasażerskiej, monitoring, klimatyzację, automaty do sprzedaży biletów, WiFi, łącza USB i system detekcji i gaszenia pożarów. Infrastrukturę do ładowania będą stanowiły dwie podwójne ładowarki tzw. „wolne”. Staną one na terenie zajezdni autobusowej przy ul. Legionów.
Kiedy na ulicach Torunia pojawią się pierwsze "elektryki"?
Dostawa powinna zostać zrealizowana na przełomie kwietnia i maja 2022 roku. Autobusy dostarczy Solaris Bus&Coach za 16.730.091 zł brutto, zaś ładowarki konsorcjum firm: Elektroenergetyka Polska i Westa Bulding za 4 679 190,26 zł brutto. Trzy tzw. ładowarki wolne staną na terenie zajezdni autobusowej przy ul. Legionów, a trzy ładowarki szybkie, po jednej na pętli Uniwersytet, pl. św. Katarzyny i Rubinkowo II.
Za rok powinniśmy mieć zatem dziesięć autobusów elektrycznych. Z pewnością pojawi się ich więcej, do rozbudowy transportu zeroemisyjnego zobowiązuje miasto m.in. ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Zgodnie z tym dokumentem do 2028 roku, 30 procent używanych przez toruńskiego przewoźnika autobusów powinno mieć napęd elektryczny.
Polecamy nasze grupy i strony na Facebooku:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?