Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Odświeżony Peugeot 508. Pierwsze wrażenia z jazdy, nowości, ceny i wyposażenie

Kamil Rogala
Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje się rewelacyjnie i moim zdaniem ciągle jest jednym z najładniejszych w segmencie. W odpowiedniej konfiguracji (nie wspominając o rewelacyjnie wyglądającym PSE), wciąż zwraca na siebie uwagę i może cieszyć oczy.
Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje się rewelacyjnie i moim zdaniem ciągle jest jednym z najładniejszych w segmencie. W odpowiedniej konfiguracji (nie wspominając o rewelacyjnie wyglądającym PSE), wciąż zwraca na siebie uwagę i może cieszyć oczy. Kamil Rogala
Gdy na rynku zadebiutowała druga generacja Peugeota 508, zachwycająca swoim odważnym wyglądem zewnętrznym i niemal kosmicznym wnętrzem, wszyscy wieszczeli sukces marki Peugeot i gratulowali rewolucji stylistycznej. Od tamtej premiery minęło już kilka lat, ale francuski przedstawiciel segmentu D wciąż prezentuje się zachwycająco. Teraz Francuzi przeprowadzili lifting i początkowo obawiałem się, czy 508-ka nie straci swojego agresywnego wyglądu. Jak prezentuje się po zmianach?

Spis treści

Peugeot 508. Stylistyka nadwozia i wnętrze

Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje
Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje się rewelacyjnie i moim zdaniem ciągle jest jednym z najładniejszych w segmencie. W odpowiedniej konfiguracji (nie wspominając o rewelacyjnie wyglądającym PSE), wciąż zwraca na siebie uwagę i może cieszyć oczy. Kamil Rogala

Do tej pory wystarczył rzut oka na Peugeota 508, aby od razu rozpoznać to auto. Przód zdominowany był przez imponujący grill o kształcie odwróconego trapezu, z wyraźnie podkreślonym w centralnej części logo marki. Przednie reflektory Peugeota 508 miały raczej tradycyjny, choć dość ostry kształt, który nie od razu przyciąga uwagę, ale to wyjątkowe "kły", które biegły wzdłuż boków i opadały nisko, zlewając się z zderzakiem, stanowiły główny element charakterystycznego designu Peugeota 508. Po zmianach mocno zachwiano równowagą charakterystycznych elementów. Przede wszystkim, zamiast długich, pojedynczych kłów, zastosowano wyraźnie krótsze, potrójne pazury. Wciąż rzucają się w oczy, ale odrobinę mniej, zaś inne elementy przedniej części stały się nieco bardziej agresywne niż poprzednio. Główne lampy są węższe i bardziej agresywne (teraz również z Matrix LED), zmienił się również zderzak. Poprzednio zderzak był dość łagodny, aby zrównoważyć ostro narysowane kły, teraz ma nieco bardziej wyraźne linie i odważne nacięcia. Również grill wydaje się szerszy i naszpikowany drobnymi nacięciami. Czy pozbywając się kłów na rzecz pazurów, Peugeot 508 stał się bez wyrazu? Moim zdaniem – nie. Fakt, mój testowy egzemplarz miał ciemny kolor i kontrastujące elementy nieco zanikły, ale wystarczy wybrać inny lakier, aby 508-ka odzyskała wizualny wigor. A czy tylna część również uległa zmianie?

Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje
Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje się rewelacyjnie i moim zdaniem ciągle jest jednym z najładniejszych w segmencie. W odpowiedniej konfiguracji (nie wspominając o rewelacyjnie wyglądającym PSE), wciąż zwraca na siebie uwagę i może cieszyć oczy. Kamil Rogala

Na szczęście nie, a już na pewno nie w wyraźny sposób. Wciąż charakterystycznym elementem jest czarny pas, który ciągnie się przez całą szerokość tylnej części nadwozia i zakrywa światła pod przyciemnionymi kloszami. W ciemnych wariantach kolorystycznych może to być mniej widoczne, ale wybierając czerwoną, srebrną lub inną jasną barwę lakieru, możemy być pewni, że ten element stylistyczny będzie rzucał się w oczy. Linia boczna Peugeota 508 jest łagodna i zgrabna, ale trudno ukryć sportowe aspiracje, które przyświecały projektantom. Słupek C niemalże kończy się na krawędzi klapy, nadając 508-ce bardziej sportowy charakter niż tradycyjnym sedanom czy liftbackom. A we wnętrzu?

Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje
Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje się rewelacyjnie i moim zdaniem ciągle jest jednym z najładniejszych w segmencie. W odpowiedniej konfiguracji (nie wspominając o rewelacyjnie wyglądającym PSE), wciąż zwraca na siebie uwagę i może cieszyć oczy. Kamil Rogala

W środku zmiany raczej kosmetyczne i ograniczające się do lepszej jakości wyświetlaczy oraz zmian w systemie info-rozrywki. Zmian oczywiście na lepsze, bowiem ostatnio obecny system swoim działaniem mocno rozczarowywał. Teraz wciąż nie jest idealnie, ale ilość funkcji, ustawień i konfiguracji wreszcie zadowoli wybrednych użytkowników.

Peugeot 508. Silniki, ceny i wyposażenie

Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje
Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje się rewelacyjnie i moim zdaniem ciągle jest jednym z najładniejszych w segmencie. W odpowiedniej konfiguracji (nie wspominając o rewelacyjnie wyglądającym PSE), wciąż zwraca na siebie uwagę i może cieszyć oczy. Kamil Rogala

Pod maską bez większych zmian i wciąż obok silników 1.2 PureTech i 1.5 BlueHDi (oba o mocy 130 KM), rolę topowych jednostek będą pełniły napędy hybrydowe typu plug-in. Najsłabsza wersja o mocy 180 KM z ośmiobiegową przekładnią e-EAT i napędem na przednią oś w bazowej (choć już świetnie wyposażonej) wersji Allure to koszt 214 600 złotych (nadwozie liftback). Za 225-konną odmianę trzeba zapłacić 221 500 złotych, a jeśli pokusimy się o wersję GT zapłacimy odpowiednio 224 600 i 231 500 złotych. Dla porównania, wersja z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM to koszt 182 400 i 192 400 złotych. Znów, powtarzam to przy każdej okazji, brakuje czegoś pomiędzy np. 150-konnej wersji 1.6 PureTech z miękką hybrydą w cenie ok. 200 000 złotych. Jeśli ktoś chce topową 360-konną odmianę PSE z napędem na cztery koła i licznymi zmianami w zawieszeniu, musi wydać aż 333 800 złotych.
Wracając do wersji wyposażenia. Bazową jest odmiana Allure, a w niej w standardzie dostajemy m.in.

  • system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania;
  • wspomaganie parkowania tyłem, przodem i bokiem;
  • klimatyzacja automatyczna dwustrefowa;
  • pakiet Safety Plus z systemem awaryjnego z kamerą wideo i radarem, ostrzegania przed kolizją i kontrola uwagi kierowcy etc.;
  • Peugeot i-Cockpit® z cyfrowym zestawem wskaźników i kompaktową wielofunkcyjną kierownicą;
  • nawigacja satelitarna 3D online z 10" HD ekranem dotykowym i funkcją sterowania za pomocą poleceń głosowych;
  • reflektory przednie w technologii Peugeot Matrix LED;
  • felgi aluminiowe 17-calowe Merion dwutonowe etc.

Jak mówiłem, w wersji Allure już jest dość bogato, a odmiana GT dodaje sporo gadżetów poprawiających stylistykę czy komfort jazdy.

Nowy zespół napędowy w Peugeot 3008 i 5008

Przy okazji pierwszy jazd testowych odświeżonym e-2008 i 508, Peugeot pokazał modele 3008 i 5008 z nowymi zespołami napędowymi. To silnik 1.2 PureTech nowej generacji o mocy 136 KM, który współpracuje z nową 6-stopniową automatyczną przekładnią dwusprzęgłową. To nowa zelektryfikowana skrzynia e-DCS6, która jest zintegrowana z silnikiem elektrycznym.

Zdaniem producenta, w połączeniu z akumulatorem trakcyjnym doładowywanym podczas jazdy, system ten zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach i niższe o 15% zużycie paliwa. Dzięki temu podczas jazdy po mieście modele 3008 i 5008 wyposażone w system HYBRID 48 V mogą przez ponad 50% czasu poruszać się wyłącznie w zeroemisyjnym trybie elektrycznym. Po krótkiej przejażdżce trudno ocenić, czy faktycznie zastosowanie układu 48-voltowego daje jakieś wyraźne oszczędności, ale zauważyłem, że silnik często i sprawnie korzysta z tzw. żeglowania. Na szersze testy przyjdzie jednak czas.

Peugeot 508. Podsumowanie

Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje
Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje się rewelacyjnie i moim zdaniem ciągle jest jednym z najładniejszych w segmencie. W odpowiedniej konfiguracji (nie wspominając o rewelacyjnie wyglądającym PSE), wciąż zwraca na siebie uwagę i może cieszyć oczy. Kamil Rogala

Obawiałem się, że zmiana stylistyczna w 508-ce będzie krokiem w tył. Fakt, światła LED nie są już tak wyraziste jak kiedyś, ale model ten wciąż prezentuje się rewelacyjnie i moim zdaniem ciągle jest jednym z najładniejszych w segmencie. W odpowiedniej konfiguracji (nie wspominając o rewelacyjnie wyglądającym PSE), wciąż zwraca na siebie uwagę i może cieszyć oczy.

Porównanie Peugeota 508 1.6 PureTech PHEV 180 KM do wybranych konkurentów:

 

Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV 225 KM (AT8)

BMW Seria 3 2.0 20e 204 KM (AT8)

Volkswagen Arteon 1.4 TSI PHEV 218 KM (AT6)

Cena (zł, brutto)

od 221 500

od 230 000

od 233 290

Typ nadwozia/liczba drzwi

hatchback(liftback)/5

Sedan/4

hatchback(liftback)/5

Długość/szerokość (mm)

4750/1859

4713/1827

4866/1871

Wysokość (mm)

1403

1444

1460

Rozstaw osi (mm)

2793

2851

2835

Pojemność bagażnika (l)

487/1537

375/b.d.

445/1427

Liczba miejsc

5

5

5

Masa własna (kg)

1736

1770

1733

Napędzana oś

przednia

tylna

przednia

Rodzaj silnika

benzynowy (PHEV)

benzynowy (PHEV)

benzynowy (PHEV)

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

automatyczna, 8-stopniowa

automatyczna, 8-stopniowa

automatyczna, 6-stopniowa

Osiągi

 

 

 

Moc (KM)

225

204

218

Moment obrotowy (Nm)

320 (elektryczny)

300 (spalinowy)

250 (spalinowy)

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

7,9

7,6

7,8

Prędkość maksymalna (km/h)

240

225

222

Deklarowany zasięg (km)

73

62

59

Pojemność akumulatora (kWh)

12,4 (brutto)

12 (brutto)

10,4 (netto)

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Odświeżony Peugeot 508. Pierwsze wrażenia z jazdy, nowości, ceny i wyposażenie - Motofakty

Wróć na torun.naszemiasto.pl Nasze Miasto