Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Najczęstsze skargi konsumentów w Toruniu. W jakich problemach pomagał rzecznik w 2019 roku?

Małgorzata Oberlan
Małgorzata Oberlan
1251 razy interweniował w minionym roku miejski rzecznik konsumentów w Toruniu. Więcej interwencji w kraju było tylko w Łodzi i Warszawie. W jakich problemach pomagał najczęściej?

- Pierwsze miejsce w rankingu problemów konsumentów w Toruniu zajmują reklamacje towarów. Po pierwsze - butów i jest to tendencja utrzymująca się od dawna. Po drugie - sprzętu rtv/agd oraz mebli - wylicza Bożena Sawicka, dyrektora biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Toruniu.

Zobacz także: Zwolnienia w Urzędzie Pracy w Toruniu! Mniej bezrobotnych, mniej pracy

Jeśli natomiast chodzi o usługi, to w Toruniu najczęściej konsumenci skarżą się na usługi telekomunikacyjne. - Umowy na nie zawierana są zazwyczaj przez telefon. Wiele osób wciąż nie ma świadomości tego, że wystarczy ustne potwierdzenie czegoś w trakcie rozmowy z telekonsultantem albo jeden wysłany SMS, by doszło do zawarcia czy przedłużenia umowy. Stąd bierze się mnóstwo problemów - podkreśla dyrektor Bożena Sawicka.
1251 razy interweniował w minionym roku miejski rzecznik konsumentów w Toruniu. Więcej interwencji w kraju było tylko w Łodzi i Warszawie. W jakich problemach pomagał najczęściej? - Pierwsze miejsce w rankingu problemów konsumentów w Toruniu zajmują reklamacje towarów. Po pierwsze - butów i jest to tendencja utrzymująca się od dawna. Po drugie - sprzętu rtv/agd oraz mebli - wylicza Bożena Sawicka, dyrektora biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Toruniu. Zobacz także: Zwolnienia w Urzędzie Pracy w Toruniu! Mniej bezrobotnych, mniej pracy Jeśli natomiast chodzi o usługi, to w Toruniu najczęściej konsumenci skarżą się na usługi telekomunikacyjne. - Umowy na nie zawierana są zazwyczaj przez telefon. Wiele osób wciąż nie ma świadomości tego, że wystarczy ustne potwierdzenie czegoś w trakcie rozmowy z telekonsultantem albo jeden wysłany SMS, by doszło do zawarcia czy przedłużenia umowy. Stąd bierze się mnóstwo problemów - podkreśla dyrektor Bożena Sawicka. Tekst: Małgorzata Oberlan, fot. archiwum Polska Press
1251 razy interweniował w minionym roku miejski rzecznik konsumentów w Toruniu. Więcej interwencji w kraju było tylko w Łodzi i Warszawie. W jakich problemach pomagał najczęściej?
od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na torun.naszemiasto.pl Nasze Miasto