Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Latarnia jest uszkodzona? Zgłoś to!

mario92
mario92
mario92
Jeśli natkniesz się na nieświecącą lub uszkodzoną latarnię, zadzwoń pod bezpłatny numer 991 i zgłoś uszkodzenie.

MATERIAŁ DZIENNIKARZA OBYWATELSKIEGO

Oświetlenie ulic, chodników i ścieżek rowerowych to bardzo ważna część miejskiej infrastruktury. Dzięki niej nie tylko poprawia się komfort przemieszczania, ale wręcz determinuje ona bezpieczeństwo poruszania się po mieście.

Latarnie jednak, tak jak inne rzeczy, po prostu się psują. Najczęściej przepalają się lampy wysokoprężne (odpowiedniki domowych żarówek w latarniach ulicznych). Zdarzają się także inne uszkodzenia powstałe w wyniku dewastacji lub zdarzeń losowych takich jak np. uderzenie samochodu. Jeśli natknąłeś się na nieświecącą lub uszkodzoną latarnię, zadzwoń pod bezpłatny numer 991 i zgłoś zaistniałe uszkodzenie.

Taka postawa zdecydowanie przyspieszy naprawę uszkodzeń. Jeśli uszkodzenia są poważne (np. gdy złamany został słup oświetleniowy) lub nie świeci się wiele latarni przy głównej ulicy, służby energetyczne bez problemu same trafią na taką awarię. Ale jeśli sprawa dotyczy np. migającej latarni przy niewielkiej uliczce, na peryferiach miasta, to bez sygnału od mieszkańców naprawa może się odbyć po bardzo długim czasie. Przez ten czas co oczywiste bezpieczeństwo w tym miejscu będzie obniżone.

Zgłoszenie usterki na numer telefonu 991 (pogotowie energetyczne) jest szybkie i całkowicie bezpłatne, numer ten jest czynny całodobowo przez cały tydzień (także w weekendy i święta). Zgłaszający nie musi podczas zgłoszenia podawać swoich danych takich jak np. imię i nazwisko. Jest to zatem prosta czynność, a znacznie ułatwiająca dotarcie do uszkodzeń dla ekip energetycznych.

Zgłoszenia usterek można także dokonywać poprzez portal lublin.naprawmyto.pl, jednak w tym wypadku czas naprawy jest dłuższy, bowiem informacja najpierw trafia do Zarządu Dróg i Mostów, a dopiero ten przekazuje ją po pewnym czasie do konserwatora miejskiego oświetlenia, jakim jest PGE Dystrybucja S.A. Od początku funkcjonowania tego serwisu (rok 2012) udało się jednak naprawić kilkaset usterek oświetlenia działającego w ramach miejskiej sieci miasta Lublin.

- Wszystkie uszkodzenia usuwane są w możliwie najkrótszym czasie. W przypadku źródeł światła jest to okres od jednego do trzech dni roboczych, od daty przyjęcia zgłoszenia. Ponadto informujemy, że oprócz eliminowania usterek wynikających ze zgłoszeń, wykonywane są objazdy (zgodnie z harmonogramem) pracowników sekcji oświetlenia drogowego, podczas których w znaczącej części usuwana jest większość usterek. W przypadku uszkodzonych kabli uzależnione jest to od rodzaju i miejsca uszkodzenia – nadmieniamy, że uszkodzenie na kablu nie wiąże się z długimi przerwami w świeceniu, związane jest to ze sprawną i szybką eliminacją uszkodzonego odcinka, załączając przy tym pozostałą (nieuszkodzoną) część obwodu – informuje Karolina Szewczyk-Dąbek z PGE Dystrybucja S.A. oddział Lublin (dawny Zakład Energetyczny w Lublinie)

Lubelskie oddział PGE Dystrybucji otrzymuje dziennie średnio od 10 do 30 (zależnie od pory roku) zgłoszeń dotyczących usterek oświetlenia od mieszkańców, administracji i Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto