Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kujawsko-Pomorskie. Na tory wyjadą nowe pociągi. Przetarg ogłoszony!

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Ostatnie nowe pociągi, z bydgoskiej Pesy, wjechały na kujawsko-pomorskie tory w listopadzie 2022 roku. To elektryczne zespoły trakcyjne bydgoskiej Pesy – Elf 2, z klimatyzacją i 150 miejscami siedzącymi każdy.
Ostatnie nowe pociągi, z bydgoskiej Pesy, wjechały na kujawsko-pomorskie tory w listopadzie 2022 roku. To elektryczne zespoły trakcyjne bydgoskiej Pesy – Elf 2, z klimatyzacją i 150 miejscami siedzącymi każdy. Arkadiusz Wojtasiewicz
Województwo Kujawsko-Pomorskie właśnie ogłosiło przetarg na zakup do 7 fabrycznie nowych, czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

- Poza dostawą pojazdów, postępowanie obejmuje także świadczenie asysty technicznej dla każdego z nich przez okres ośmiu lat od dnia dostawy oraz przekazanie przez producenta tzw. „pakietu naprawczego” - informuje Wiktor Plesiński, zastępca dyrektora Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim.

Pociąg zabierze 380 osób

Dostarczone pojazdy mają mieć jednoprzestrzenne wnętrze i umożliwiać zabranie na pokład min. 380 osób (w tym 180 na miejscach siedzących i dwie osoby na wózkach inwalidzkich) i minimum 6 rowerów. Każdy elektryczny zespół trakcyjny będzie wyposażony w dwie nowoczesne toalety w tzw. systemie zamkniętym.

(w tym jedna dla osób z niepełnosprawnościami). Wnętrze oświetlać będzie linia świetlna LED wraz z oświetleniem dekoracyjnym. Pasażerowie usiądą na wygodnych fotelach, pod którymi znajdą gniazdka elektryczne AC 230V 50Hz, max 150W i gniazda USB 5V 2A przeznaczone do ładowania urządzeń osobistych (telefon, tablet, laptop). Pojazdy będą klimatyzowane, na ich pokładzie będzie możliwość korzystania z bezprzewodowego Internetu. Na wyposażeniu każdego z nich znajdzie się również defibrylator.

Komfort dla podróżnych i maszynisty

Nowoczesne i ergonomiczne wnętrze kabin maszynisty i dwa wydzielone miejsca dla obsługi pokładowej pociągu podniosą komfort pracy pracownikom operatora kolejowego, który będzie je eksploatował.

Napęd pojazdu - silniki asynchroniczne o sumarycznej mocy ciągłej min. 2000 kW – pozwolą na jazdę z prędkością 160 km/h, zaś układ jezdny, na który składać się będą klasyczne wózki napędowe, wózki toczne Jacobsa, oraz dwustopniowe usprężynowanie, ma skutecznie tłumić drgania i zapewnić wysoki komfort podróżowania. Nowe pojazdy mają mieć możliwość łączenia z drugim, identycznym pojazdem w celu jazdy w trakcji wielokrotnej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na torun.naszemiasto.pl Nasze Miasto