Budowa linii tramwajowej na JAR
Jest przetarg na zarządcę Dworu Artusa w Toruniu
Ponad cztery lata temu miasto wprowadziło nowy sposób wyboru zarządców instytucji kultury. Nie ma tu tradycyjnej oferty pracy. Zarządcy są wybierani w przetargach tak jak choćby wykonawcy inwestycji drogowych. Muszą więc założyć swoją działalność gospodarczą. Wcześniej szefów instytucji kulturalnych wybierano w konkursach, a dyrektorów zatrudniano na etatach.
W związku z odejściem Łukasza Wudarskiego z Dworu Artusa, który kierował placówką od 2018 roku, miasto ogłosiło przetarg na zarządzanie tą instytucją kultury w okresie od 1 stycznia 2023 do 31 grudnia 2026 roku.
Polecamy
- Toruńskie Archiwum Państwowe zaprasza do krainy smoków i kolorowych wspaniałości
- Toruń. Ceny prądu i ogrzewania rosną. Jak miasto przygotowuje się do zimy?
- Po pandemii wykluczenie komunikacyjne wzrosło: "Najgorzej mają uczniowie i seniorzy"
- Prof. Rouba o toruńskim bulwarze. Dlaczego brniemy w stronę archaicznej betonozy?
Kto będzie miał pomysł na Dwór Artusa? Oto wymagania
Kandydaci na zarządcę muszą dość szczegółowo opracować program działalności instytucji. Chodzi tu m.in. o opis realizacji cyklicznych imprez takich jak Toruński Festiwal Książki, Ogólnopolski Konkurs Poetycki "O liść konwalii" im. Zbigniewa Herberta czy Artus Festival.
- Organizator oczekuje, że wykonawca po zapoznaniu się z programem dotychczasowych edycji wymienionych imprez opisanych w załączniku przedstawi propozycje ich rozbudowy o nowe wydarzenia i miejsca realizacji - czytamy w ogłoszeniu.
Poza tym kandydat musi zaproponować nowe projekty i pomysły oraz opisać formy edukacji dla dzieci i młodzieży. Nie może zapomnieć także o regularnej działalności Centrum Kultury Dwór Artusa jako sieci lokalnych centrów aktywności kulturalnej. Zaznaczyć należy, że Dwór Artusa to obecnie nie tylko budynek przy Rynku Staromiejskim, lecz także trzy Filie Domu Muz:
- przy Podmurnej,
- na Rudaku,
- na Podgórzu.
W zgłoszeniu należy także uwzględnić opis planowanej współpracy z artystami czy działania organizowane w czasie świąt miejskich i państwowych.
Nowy zarządca będzie zobowiązany m.in. do zwiększania corocznie przychodów ze sprzedaży usług własnych instytucji, niedopuszczenia do przekroczenia wysokości kosztów określonych w planie finansowym zatwierdzonym przez organizatora, a także niepogorszenia wyniku finansowego instytucji w danym roku, względem wyniku finansowego za rok poprzedni.
Biorący udział w przetargu muszą zapłacić wadium w wysokości 5000 zł. Wnioski można składać do końca września.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?