Już wiemy, kto zbuduje ostatni odcinek linii tramwajowej na Jarze w Toruniu

Marek Nienartowicz
Marek Nienartowicz
Prawie gotowe już torowisko tramwajowe na ulicy Watzenrodego w ciągu najbliższych miesięcy zostanie wydłużone do skrzyżowania z ulicą Heweliusza i tam zakończone zostanie pętlą
Prawie gotowe już torowisko tramwajowe na ulicy Watzenrodego w ciągu najbliższych miesięcy zostanie wydłużone do skrzyżowania z ulicą Heweliusza i tam zakończone zostanie pętlą MZK
Niespodzianki nie ma - firma Balzola zbuduje ostatni odcinek linii tramwajowej na osiedlu Jar w Toruniu. Będzie miała na to czas do połowy przyszłego roku.

Budowa linii tramwajowej na JAR

Chodzi o 700-metrowy odcinek torowiska od skrzyżowania ulic Watzenrodego i Strobanda, biegnący wzdłuż pierwszej z nich do pętli. Ta znajdzie się w rejonie skrzyżowania ulic Watzenrodego i Heweliusza.

Dofinansowanie z budżetu

Na tę inwestycję miasto uzyskało 25 milionów z budżetu państwa. W pierwszym przetargu na wykonawcę tego zadania firmy zainteresowane jego realizacją złożyły oferty wykraczające finansowo poza pulę, którą dysponują władze Torunia. Nie został on więc wybrany. W drugim podejściu wpłynęło sześć ofert. Najtańszą złożyła firma Balzola. Za budowę wspomnianego odcinka oczekuje 23 363 850 złotych brutto. Jej oferta została zaakceptowana. Wkrótce umowę na budowę ostatniego odcinka linii na Jarze z przedstawicielami Balzoli podpisze Miejski Zakład Komunikacji.

Polecamy

Przypomnijmy, że Balzola, w konsorcjum z firmą Intop, buduje obecnie odcinek linii tramwajowej między centrum Torunia a skrzyżowaniem ulic Watzenrodego i Strobanda na Jarze. Problemem nie będzie więc dla niej organizacja robót na kolejnym odcinku. Poza tym w ostatnich latach, na zlecenie MZK, realizuje wszystkie inwestycje tramwajowe w Toruniu. Po wygranych przetargach przebudowywała układ komunikacyjny w centrum miasta, torowiska na Szosie Lubickiej, na ulicach Kraszewskiego, Broniewskiego i Bydgoskiej. Obecnie wykonuje takie prace na ulicach Warneńczyka i ks. Gogi.

Pętla tramwajowa

Dodajmy też, że budowa ostatniego odcinka linii tramwajowej na Jarze początkowo była planowana na dalszą przyszłość. W rejonie skrzyżowania Watznrodego/Strobanda miała się kończyć tzw. trójkątem. Tu dwukierunkowe tramwaje miały kończyć kursy na jednym torze i po przejeździe na drugi rozpoczynać jazdę w stronę centrum miasta. Miastu udało się jednak zdobyć wspomniane wsparcie z budżetu państwa i docelowe rozwiązanie, z pętlą w rejonie skrzyżowania Watzenrodego/Heweliusza, powstanie jednocześnie z zakończeniem budowy odcinka linii między centrum a krzyżówką Watzenrodego/Strobanda.
Poznaj ciekawe grupy lokalne na Facebooku:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Milwaukee

Milwaukee M12 BDD-201C 4933479439

795,93 zł403,55 zł-49%
miejsce #2

Meec

Meec Tools 12 V LiIon 0,8 Ah

136,99 zł79,99 zł-42%
miejsce #3

Bosch

Bosch IXO 5 Full 06039A8022

492,20 zł294,00 zł-40%
miejsce #4

Makita

Makita DDF453SYE

800,79 zł565,89 zł-29%
miejsce #5

DeWalt

Dewalt DCD778S2T

920,63 zł718,00 zł-22%
miejsce #6

Parkside

Parkside 748981622

319,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na torun.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie