Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jakich benefitów oczekują pracownicy? Pandemia zmieniła nasze oczekiwania

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Benefity pozapłacowe to skuteczny sposób do zachęcenia potencjalnego kandydata do zainteresowania się daną firmą, a także zatrzymanie w niej obecnie zatrudnionych.
Benefity pozapłacowe to skuteczny sposób do zachęcenia potencjalnego kandydata do zainteresowania się daną firmą, a także zatrzymanie w niej obecnie zatrudnionych. Lucyna Nenow / Polska Press
Rynek pracy kształtują nowe trendy. Pracownicy poza satysfakcjonującą pensją oraz dogodną lokalizacją biura, coraz częściej zwracają uwagę na oferowane przez firmę benefity. - Dzisiaj często od nich zależy wizerunek danej firmy- tłumaczy w rozmowie ze Strefą Biznesu ekspert.

Benefity pozapłacowe to skuteczny sposób do zachęcenia potencjalnego kandydata do zainteresowania się daną firmą, a także zatrzymanie w niej obecnie zatrudnionych. Jednak standardowe świadczenia pozapłacowe, straciły w wyniku pandemii COVID-19 na znaczeniu. Dotychczasowe potrzeby aktywnych zawodowo pracowników nie zniknęły, a zostały mocno przewartościowane.

- Dawniej benefity pracownicze pełniły przede wszystkim rolę bonusu, natomiast dzisiaj często od nich zależy wizerunek danej firmy. Dlatego pracodawcy, chcąc przyciągnąć, a co najważniejsze zatrzymać najlepszych pracowników poszukują rozwiązań, które wpiszą się w ich potrzeby, zbudują zaangażowanie i zmotywują członków zespołu do pozostania w firmie- tłumaczy w rozmowie ze Strefą Biznesu Przemysław Biedrzycki, Pyszne.pl.

Ekspert wskazuje, że jeszcze w 2019 roku najbardziej preferowanymi benefitami były pakiety opieki medycznej czy karnety na siłownię, jednak w dobie pandemii wiele organizacji zostało zmuszonych do weryfikacji dotychczasowych dodatków pozapłacowych. - Pracownicy zaczęli oczekiwać korzyści, które przede wszystkim zapewnią im poczucie bezpieczeństwa, a także wsparcie w obszarze zdrowia psychicznego oraz budżetu domowego- tłumaczy.

- Rynek benefitów pracowniczych dynamicznie się rozwija, dotychczasowe potrzeby osób aktywnych zawodowo pracowników nie zniknęły, jednak zostały one przewartościowane. Dlatego proponowane rozwiązania powinny być elastyczne, łatwo dostępne i odciążać domowy budżet. Dzięki temu zyska na tym nie tylko pracownik, ale również pracodawca i wizerunek firmy – mówi Biedrzycki.

Co czwarty Polak mający stałą lub dorywczą pracę, chciałoby mieć zapewnione przez pracodawcę świadczenia w zakresie posiłków w pracy- wynika z raportu „Jedzenie przyszłości dla biznesu. Pyszne.pl dla biznesu 2021/2022”. 68 proc. ankietowanych wskazała, że jedzenie zapewniane przez pracodawcę zwiększyłyby ich zadowolenie z pracy. Najbardziej przydatnymi sposobami wsparcia kwestii posiłków przez pracodawców są: codzienne dopłaty do posiłków, firmowa kantyna/stołówka, odpowiednie wyposażenie kuchni w miejscu pracy oraz sprowadzenie do biura firmy dostarczającej lunch.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Jakich benefitów oczekują pracownicy? Pandemia zmieniła nasze oczekiwania - Strefa Biznesu

Wróć na torun.naszemiasto.pl Nasze Miasto