Kierowcy będą mieli do dyspozycji ponad 4 km nowej trasy, która ma po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.Ponadto: cztery węzły i skrzyżowania, w tym węzeł trzypoziomowy na placu Daszyńskiego. Czytaj też: Jak przejechać sprawnie przez nowy most Inwestycja objęła budowę i przebudowę 11 ulic o łącznej długości 11 km. Zbudowano:-
tunel w ciągu ulicy Wschodniej pod placem Daszyńskiego wraz z murami oporowymi 300 m,-
estakadę im. M. Sudaka ( Żółkiewskiego) 300 m,-
estakadę na terenie zalewowym - prawobrzeżna 600 m,-
most dł. 540 m (dwa przęsła łukowe po 270 m każde), konstrukcja jest stalowa z jedną podporą na wyspie centralnej w nurcie rzeki,-
estakadę na terenie zalewowym - lewobrzeżną o dł. 830m,-
przejście podziemne pod trasą w ciągu ulicy Rypińskiej,-
wiadukt nad linią kolejową o rozpiętości 110 m. Zobacz także: Co widać z nowego mostu? [zdjęcia] Most w liczbach:- 5,5 tysiąca ton ważą łuki mostu- 18 tysięcy konstrukcji stalowych, 8 tysięcy ton stali na zbrojenia i 65 tysięcy metrów sześciennych betonu zużyto podczas budowy- 753 miliony złotych kosztował cały projekt mostowy- 327 milionów złotych wynosi unijna dotacja do budowy. Resztę finansuje budżet miasta.- 2010 rok, listopad - wtedy firma Strabag, która wygrała przetarg rozpoczęła budowę.- 9 grudnia 2013 r. - to oficjalna data oddania mostu do użytku.- 3 mosty po otwarciu nowej przeprawy będzie miał Toruń. Dwa to mosty drogowe, jeden kolejowy. Czwarty znajduje się pod Toruniem i jest częścią płatnej autostrady A1.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?