Ataki na banki. Złodzieje wyłudzają ogromne kwoty! Jak nie dać się oszukać?
Jak nie dać się nabrać? W sytaucji, gdy mamy obawy, czy dzwoni do nas pracownik z banku, powinniśmy pamiętać o kilku ważnych rzeczach. M.in. o tym, że pracownik banku przez telefon nie będzie nas prosił o zainstalowanie aplikacji. Nigdy w rozmowie z pracownikiem banku nie powinno paść pytanie o login i hasło do logowania do serwisu bankowości internetowej. Nie wolno nam też podawać danych karty płatniczej, jej daty ważności ani kodu CVV2. Może się też zdarzyć, że dostaniemy przelew na konto od nieznajomego nadawcy. W takich sytuacjach nie należy przesyłać pieniędzy dalej, ponieważ możemy brać udział w przestępstwie. Jak mówi Wojciech Chrostowski z toruńskiej policji, jeśli cokolwiek wzbudza nasz niepokój w sieci, czy w rozmowie telefonicznej to dla nas ważny sygnał. Internet, czy telefon mogą uśpić naszą czujność. Zupełnie inaczej zachowujemy się w podobnych sytuacjach na żywo - mówi Wojciech Chrostowski.