Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Toruński producent płatków śniadaniowych z kolejnym cennym wyróżnieniem

gk
Toruńskie „Płatki” z kolejnym cennym wyróżnieniem
Toruńskie „Płatki” z kolejnym cennym wyróżnieniem Sławomir Kowalski
Dobre wieści płyną z Cereal Partners Poland Toruń-Pacific. Toruński producent płatków śniadaniowych Nestlé zdobył w koncernie CPW tytuł drugiego pod względem jakości zarządzania rynkiem na świecie.

Uroczystość podsumowania 2016 roku i wręczenia CPW Excellence Awards odbyła się w Lozannie, bo tam mieści się siedziba Cereal Partners Worldwide (CPW), światowego koncernu, którego częścią od 1994 roku jest Toruń-Pacific. Za uzyskane w 2016 roku wyniki sprzedaży, zysku oraz udziały rynkowe Dave Homer, szef CPW, przyznał torunianom tytuł drugiego na świecie rynku śniadaniowego.

- Konkurencja była duża, ponieważ CPW, którego udziałowcami są szwajcarskie Nestlé oraz amerykański General Mills, operuje na całym świecie, posiada 17 fabryk, sprzedaje swoje produkty w ponad 130 krajach – mówi Wojciech B. Sobieszak, prezes Cereal Partners Poland Toruń-Pacific. – W ramach grupy CPW wyprzedziliśmy takie kraje jak Wielka Brytania, Francja czy Meksyk.

Pod uwagę brano uzyskane w 2016 roku wskaźniki ekonomiczne, które - jak oceniło szefostwo CPW - w przypadku Polski były rewelacyjne.

W porównaniu z 2015 rokiem, toruńskie „Płatki” aż o 10 proc. zwiększyły przychody z krajowej sprzedaży swych produktów, do ok. 50 proc. zwiększając zarazem udział w rynku (pod względem wartości). Oznacza to, że połowa kwoty przeznaczanej w Polsce na zakup płatków śniadaniowych, wydawana jest na wyroby z Torunia. Ze sprzedaży spółka Cereal Partners Poland Toruń-Pacific uzyskała w 2016 roku (łącznie z eksportem) prawie 737 mln zł.

Eksport to zresztą bardzo mocna strona toruńskich „Płatków”. Do ponad 50 państw na całym świecie trafia aż 65 proc. produkcji, najwięcej do Rumunii, Niemiec, Arabii Saudyjskiej, Francji i Wielkiej Brytanii. Batoniki zbożowe eksportowane są także m.in. do Tajlandii, Wietnamu, Singapuru, Meksyku, Chile oraz Kolumbii.

Jak podkreśla prezes Wojciech B. Sobieszak, wyróżnienie odebrane w Lozannie daje ogromną satysfakcję: - To wynik pracy całego naszego zespołu, który jest bardzo ceniony przez naszych międzynarodowych partnerów. Toruń, Lubicz i Grębocin, gdzie mamy nasze fabryki i centrum dystrybucyjne, to strategiczne punkty na mapie CPW.

Najlepsze wyniki w grupie uzyskała Indonezja, która w ubiegłym roku odnotowała znakomite wzrosty sprzedaży i to właśnie zdecydowało o zajęciu pierwszego miejsca w grupie CPW.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na torun.naszemiasto.pl Nasze Miasto