Toruń na drugim miejscu w głosowaniu internautów

Piknik „Z Kujawskim pomagamy pszczołom” zawita do Chorzowa, Torunia i Szczecina.
 sxc.hu

Znamy już wyniki głosowania na Facebookowym profilu akcji „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”, w którym wyłoniono miasta najbardziej przyjazne pszczołom. Toruń znalazł się na 2. miejscu i tym samym wygrał pełną atrakcji imprezę edukacyjną! Pszczoły do swojego miasta zaprosili także mieszkańcy Chorzowa i Szczecina.Do akcji w tym roku przyłączyły się miasta z całej Polski: Chorzów, Częstochowa, Kielce, Kraków, Łódź, Olsztyn, Poznań, Rzeszów, Szczecin i Toruń. Toruń wspierany głosami swoich mieszkańców dzielnie walczył i zakończył rywalizację miast na drugim miejscu. Dzięki wytrwałości i zaangażowaniu Torunian 29 lipca w Ogrodzie Zoobotanicznym posadzona zostanie rabata w kształcie pszczoły, skomponowana z nektarodajnych roślin. Sadzeniu roślin towarzyszyć będzie piknik edukacyjny, podczas którego odbędą się m.in. pokazy pszczelarzy, budowanie domków dla pszczół, projekcja filmu o pszczołach, gry sprawnościowe i edukacyjne dla całych rodzin oraz konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. „Jest nam niezmiernie miło, że Torunianie tak licznie wsparli akcję Z Kujawskim pomagamy pszczołom i zagłosowali na gród Kopernika w konkursie Zaproś pszczoły do swojego miasta – mówi Maciej Makowski, pełniący obowiązki kierownika ds. dydaktyczno-hodowlanych w Ogrodzie Zoobotanicznym. „Z jednej strony głosowanie było dla wielu znakomitą zabawą, bo rywalizacja była bardzo zacięta, wyniki wciąż się zmieniały, a niektóre miasta, jak choćby Kraków, wyprzedzały nas na początku, jeśli chodzi o liczbę oddanych głosów. Z drugiej strony napawa optymizmem fakt, iż trudna sytuacja pszczół miodnych nie jest obojętna Polakom, którzy poprzez udział w kampanii mają szansę dowiedzieć się więcej o roli tych owadów w przyrodzie i gospodarce człowieka oraz mogą starać się, aby ich własne otoczenie było bardziej przyjazne dla pszczół. Mamy nadzieję, iż wszyscy miłośnicy pszczół w licznym gronie przybędą do Ogrodu Zoobotanicznego na Piknik Rodzinny Z Kujawskim Pomagamy Pszczołom”.„Bardzo nas cieszy, że mieszkańcy miast biorących udział w akcji z takim entuzjazmem włączyli się do głosowania” – mówi Agnieszka Jastrzębska z firmy ZT „Kruszwica”, do której należy marka Kujawski. „W konkursie najważniejsze było zwrócenie uwagi na problem ginących pszczół i edukacja na temat tego, co każdy z nas może zrobić, aby im pomóc. Dlatego niezależnie od wyników rywalizacji w każdym z tych miast wygrały pszczoły, bo z myślą o nich powstaną miododajne rabaty”. Zainicjowana w 2011 r. akcja „Z Kujawskim pomagamy pszczołom” zwraca uwagę na problem masowo ginących pszczół i edukuje na temat tego, w jaki sposób każdy z nas może przyczynić się do ich ratowania. Owady te zapylają 78% roślin na naszej planecie, z których powstaje 1/3 żywności! Zapraszamy na stronę akcji www.pomagamypszczolom.pl oraz profil na Facebooku http://www.facebook.com/ZKujawskimPomagamyPszczolomAmbasadorzy akcji „Z Kujawskim pomagamy pszczołom 2012”:• prof. dr hab. Jerzy Wilde, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie• dr hab. Paweł Chorbiński, prof. nadzw., Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu• dr Anna Krzysztofiak, dr Lech Krzysztofiak, Wigierski Park Narodowy• Maja Popielarska, autorka ogrodniczego programu poradnikowego „Maja w ogrodzie”, prezenterka pogody w telewizji TVN, TVN 24 i TVN Meteo.Kampanię wspierają: Zespół Szkół Rolniczych CKP w Pszczelej Woli, Stowarzyszenie Pszczelarzy Polskich „POLANKA”, Stowarzyszenie Pszczelarzy Zawodowych, Polski Związek Pszczelarski, Pszczelnicze Towarzystwo NaukoweZT Kruszwica S.A., organizator akcji „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”, to największy w Polsce i jeden z największych w Europie Środkowej przetwórca nasion oleistych i producent tłuszczów roślinnych. Spółka specjalizuje się w produkcji olejów konfekcjonowanych, margaryn oraz tłuszczów dla potrzeb przemysłowych. Główne marki to: Kujawski z Pierwszego Tłoczenia, Kujawski 3 Ziarna, Oliwier, Floriol Omega 3, Bartek, a także margaryny konsumenckie: Smakowita, Masło Roślinne, Manuel, seria „Z Kruszwicy”. W grupie produktów profesjonalnych główne marki to Amada, Maestra oraz Jedyna, Olfryt, Tytan. Firma jest częścią Grupy Bunge – światowego lidera w przetwórstwie nasion oleistych i największego na świecie producenta olejów roślinnych.

redakcja

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3