Najkorzystniej wypadła propozycja Budimeksu, który zgodził się wykonać konstrukcję wraz z pięciokilometrowym odcinkiem autostrady A1 za 252 mln zł.
- Ocena nie jest jednoznaczna z wyborem wykonawcy - zaznacza Maciej Zalewski, rzecznik GDDKiA w Łodzi. - Pozostali wykonawcy mają możliwość odwołania się od oceny generalnej dyrekcji. Jeżeli odwołanie zostanie uznane, ich oferta będzie powtórnie rozpatrzona. Na złożenie protestu mają kilkanaście dni.
Budowa węzła ma się rozpocząć w połowie czerwca. Według nowych założeń, konstrukcja ma znajdować się na dwóch, a nie jak planowano wcześniej trzech poziomach. Nie zmieniła się liczba wiaduktów przecinających pasy jezdni. Zgodnie z planami będzie ich 13.
Megawęzeł będzie drugim co do wielkości tego typu obiektem w kraju. Większa od niego będzie tylko konstrukcja wznoszona w podgliwickiej Sośnicy.
Budowa strykowskiego węzła ma zakończyć się pod koniec 2011 roku.
Trwają też prace na autostradzie A2, na odcinku Stryków - Konin. Do końca roku mają być gotowe wszystkie z czterech punktów obsługi podróżnych, sieć połączeń alarmowych oraz budowane na zjazdach z trasy punkty poboru opłat.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?