Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy, trzyczęściowy Swing już w Toruniu [ZDJĘCIA]

UM Torunia
Nowy, trzyczęściowy Swing już w Toruniu [ZDJĘCIA]
Nowy, trzyczęściowy Swing już w Toruniu [ZDJĘCIA] UM Torunia
Do Torunia dotarł pierwszy trójczłonowy tramwaj typu Swing 121 NbT o numerze bocznym 307. Dostarczyła go bydgoska PESA.

Nowy, trzyczęściowy Swing już w Toruniu [ZDJĘCIA]

W lipcu 2013 r. Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu ogłosił przetarg na dostawę supernowoczesnych tramwajów. Wygrała go bydgoska fabryka PESA, która zaoferowała pojazdy za cenę 92,5 mln zł brutto. Zakup 12 tramwajów niskopodłogowych swing jest współfinansowany ze środków unijnych w ramach projektu "Integracja systemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu – BiT-City". Zgodnie z umową, PESA miała dostarczyć 6 wagonów 3-członowych o długości 19 m, mieszczących do 123 osób (miejsc siedzących 25) i tyle samo 5-członowych o długości 30 m, w których mieści się nawet 207 osób (miejsc siedzących 40).

Tramwaje 5-członowe już jeżdżą po Toruniu. Teraz rozpoczęła się dostawa krótszych składów. Pojazd 3-członowy może pomieścić 123 osoby. Podobnie jak tramwaj pięcioczłonowy osiąga prędkość eksploatacyjną do 70 km/h. Tramwaj typu 121 NbT posiada po dwie pary drzwi jednostrumieniowych oraz dwustrumieniowych. Jeszcze w tym roku do Torunia ma dotrzeć pięć takich pojazdów.

Aktualnie trwają procedury związane z homologacją, które planowo zakończyć się mają pod koniec bieżącego miesiąca.

SWING w Toruniu | Create infographics

Nowy swing – jak wszystkie zakupione w ramach projektu tramwaje - jest niskopodłogowy, wyposażony w wysuwaną rampę, przyjazny dla osób starszych, na wózkach inwalidzkich i dla matek z dziećmi. Kolorystyka wagonów została wybrana po konsultacjach z mieszkańcami. Swing ma nowoczesny, aerodynamiczny kształt oraz wyciszone, klimatyzowane wagony i kabinę motorniczych. Siedzenia są wykonane z trudno zapalnego materiału, odpornego na ścieranie i łatwego do utrzymania w czystości. Wagony są wyposażone w automaty biletowe i system zliczania pasażerów, z funkcją umożliwiającą rozróżnienie pasażerów wchodzących i wychodzących. Zastosowane w pojazdach rozwiązania techniczne (falowniki trakcyjne) sprzyjają oszczędzaniu energii i obniżeniu kosztów eksploatacji. Istotną kwestią jest bezpieczeństwo nowego taboru. Podłoga w wagonach jest wyłożona wykładziną antypoślizgową, a na całej długości znajdują się uchwyty i poręcze umożliwiające pasażerom utrzymanie równowagi w czasie jazdy. Nie ma ostrych krawędzi i innych elementów mogących spowodować urazy. Skład jest wyposażony w monitoring i system informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym, a przystanki są zapowiadane.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na torun.naszemiasto.pl Nasze Miasto