Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Natalia Jaskula Almost true w Galerii Wozownia

informacja prasowa
Na wystawie „Almost true” zaprezentowane zostaną trzy cykle fotograficzne: „Space melancholy” (2003-2009), „Obscure nature” (2009-2010) i najnowsza nie pokazywana dotychczas publicznie seria „Director’s Cut” (2010-2011).
„Space melancholy” – to współczesna wersja dobrze znanego z historii sztuki motywu Melancholii. Jej bohaterowie zanurzeni są we własnych myślach, nieobecni. Otaczająca ich aestetyczna przestrzeń, prawie pusta, podkreśla ich stan ducha. Zaś rekwizyty przywołują obrazy holenderskich i francuskich mistrzów baroku lub futurystyczne wizje kina lat 70’-80’ XX wieku. 
„Obscure nature” – podobnie jak w „Space melancholy” odnajdziemy wiele odwołań do sztuki barokowej, ale zdecydowanie w tym wypadku francuskiej. Akcja zdjęć odbywa się w paryskich parkach i ogrodach, a ich bohaterem jest równie enigmatyczna postać jak we wcześniejszej serii.
„Director’s Cut” – to kadry z filmów, które nigdy nie powstały. Są tak sugestywnie skonstruowane przez artystkę, że trudno uwierzyć, iż nigdy ich nie nakręcono. Bazują na przejaskrawionej estetyce kina lat 60’, 70’, 80’ i 90’ XX wieku. Są kalką wyobrażeń o filmach z tych okresów. Przejaskrawienie kolorów zastosowane przez fotografkę sprawia, że wpisują się w kampowy styl.
Na wystawie „Almost true” zaprezentowane zostaną trzy cykle fotograficzne: „Space melancholy” (2003-2009), „Obscure nature” (2009-2010) i najnowsza nie pokazywana dotychczas publicznie seria „Director’s Cut” (2010-2011). „Space melancholy” – to współczesna wersja dobrze znanego z historii sztuki motywu Melancholii. Jej bohaterowie zanurzeni są we własnych myślach, nieobecni. Otaczająca ich aestetyczna przestrzeń, prawie pusta, podkreśla ich stan ducha. Zaś rekwizyty przywołują obrazy holenderskich i francuskich mistrzów baroku lub futurystyczne wizje kina lat 70’-80’ XX wieku. „Obscure nature” – podobnie jak w „Space melancholy” odnajdziemy wiele odwołań do sztuki barokowej, ale zdecydowanie w tym wypadku francuskiej. Akcja zdjęć odbywa się w paryskich parkach i ogrodach, a ich bohaterem jest równie enigmatyczna postać jak we wcześniejszej serii. „Director’s Cut” – to kadry z filmów, które nigdy nie powstały. Są tak sugestywnie skonstruowane przez artystkę, że trudno uwierzyć, iż nigdy ich nie nakręcono. Bazują na przejaskrawionej estetyce kina lat 60’, 70’, 80’ i 90’ XX wieku. Są kalką wyobrażeń o filmach z tych okresów. Przejaskrawienie kolorów zastosowane przez fotografkę sprawia, że wpisują się w kampowy styl.
Galeria Sztuki Wozownia zaprasza w piątek 10 lutego na wernisaż wystawy „Almost true”, prezentującej fotografie Natalii Jaskula. Wystawa otwiera przygotowany przez galerię na ten rok blok tematyczny poświęcony funkcjonowaniu /auto/portretu w sztuce dzisiejszej.
od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na torun.naszemiasto.pl Nasze Miasto