Wszystko o AOW - autostradowej obwodnicy Wrocławia (ZDJĘCIA, MAPA)
Oznacza to, że droga nie stanie się trasą ekspresową i nie straci statusu autostrady. Nie będzie więc na niej nowych ograniczeń prędkości. Wciąż będziemy mogli jeździć 140, a nie jak na drodze ekspresowej - 120 km/h.
W uzasadnieniu zapisano, że projekt nie został przewidziany w planie prac rady ministrów na 2011 rok. A zatem wątpliwe, że rozporządzenie zacznie obowiązywać jeszcze w tym roku. W uzasadnieniu czytamy także, że: "Autostrada A8 była wprawdzie budowana jako autostrada płatna, ale fakt ten nie będzie miał wpływu na kwestie związane z dalszym finansowaniem tej inwestycji. Autostrada nie jest bowiem dostosowana do poboru opłat."
Przejedź się całą obwodnicą - zobacz nasz film
"Co do zasady, jako płatne dla pojazdów lekkich budowane i eksploatowane powinny być bowiem autostrady stanowiące dłuższe ciągi drogowe, których funkcją jest przenoszenie ruchu międzynarodowego i długodystansowego (jako przykłady wskazać można autostrady A1, A2 i A4). Obwodnica Wrocławia, licząca ok. 22 km, spełnia natomiast inną rolę i ma na celu przeniesienie ruchu pojazdów lekkich poza centrum miasta" - uzasadnia ministerstwo.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?